Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Szabó József
Szabó József a Pályafenntartási Technikum elvégzése után 1969-től a Tapolcai Pályafenntartási Főnökségnél dolgozott technikus, művezető, kitűzőmérnök (1975–1979, MÁV Celldömölk Építési Főnökségen), szakaszmérnök, vezetőmérnök, majd Pft.-főnöki munkakörben. A MÁV Thermit Kft. 1995. évi alapításától 2011-ig a cég műszaki igazgatóhelyettese. Szakterülete: a kitérők, a hézagnélküli vágányok stabilitása, a pályaszerkezeti elemek fejlesztése. Publikált a Sínek Világa és a Der Eisenbahn Ingenieur folyóiratokban. Rendszeres előadója a futástechnikai, a pályafenntartási és a váltóhajtómű-konferenciáknak. Több szabadalom résztulajdonosa, legsikeresebb az SVGB sínkenő, amelyért 1989-ben a MÁV BNV-nagydíjat kapott. Több műszaki eljárás kötődik a nevéhez (Vortok spirálos aljjavítás, a gyors szigetelt kötés, a csúcssínfeltöltési, az MGV csúcssíngörgők és az ágyazatragasztási technológia). Az MMK alapító tagja, és mintegy 40 éve tagja a KTE-nek is, amely 2008-ban Széchenyi István-emlékplakettel ismerte el tevékenységét. 2011-ben, a MÁV vezetése a több évtizedes munkáját Vasútért emlékérem kitüntetéssel jutalmazta. 2011-től vasútépítési és -fenntartási, vasúti felépítményszerkezeti szakértőként dolgozik. 2015–2020 között, a Debreceni Egyetem Műszaki Kar vasútépítési és pályafenntartási szakmérnöki kurzusán volt előadó.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2006 / KülönszámÁgyazatragsztási technológia
-
2007 / 1-2. számAz ágyazatragasztási technológia
-
2007 / 3-4. számAz ágyazatragasztásos technológia alkalmazási lehetőségei
-
1992. / KülönszámA betonalj javítások gazdasági vizsgálata | 14. oldal
-
1980 / 2. számA Mezőzombor-Nyíregyháza vonalszakasz központi forgalomirányítása és pályavonatkozású kérdései | 95. oldal
-
1992. / KülönszámA Német Szövetségi Vasutak Központi Hivatalának 1988-ban készített jelentése | 15. oldal
-
1990 / 1. számA ragasztott szigetelt illesztések helyszíni kialakításának kezdő lépései | 10. oldal
-
1986 / 2. számA sínkenésről | 41. oldal
-
1997 / 3. számA vonali sebesség 80 km/órára történő visszaállítása a Selyp-Kisterenye vonalszakaszon | 139. oldal
-
1984 / 1. számEgyes sínromlások | 40. oldal
-
1982 / 2. számÍvesített nagysugarú kitérők fenntartása | 57. oldal
-
2014 /Kitérők működtetése, üzemeltetése (1. rész)
-
2014 /Kitérők működtetése, üzemeltetése (2. rész)
-
2011 / 3. számAz ágyazatragasztás méretezési elvei a kis sugarú hézagnélküli pályák stabilitásának tervezésénél
-
2023 / 4. számMegszűnt főnökségek (7. rész) – A Tapolcai Pályafenntartási Főnökség
-
1992. / KülönszámSzabó József előadása Sopronban | 16. oldal
-
1990 / 3. számÚj módszer a betonaljak felújítására: A Vortok spirál alkalmazása nyomtáv és leszorítóerő javítására | 159. oldal
-
1992. / KülönszámÚj módszerek a betonaljak felújítására | 13. oldal
-
2023 / 4. számVasúti emlékeim (1. rész) – Szabó József visszaemlékezése