Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Mérnöki ismeretek
Vasúti építészet (15. rész) – Építészeti stílusok és irányzatok a vasúti építészetben
Sorozatunk további részeiben a vasútállomások építészeti stílusairól lesz szó. A következőkben a polgári társadalmak építészettörténeti korszakaiban uralkodó stílusirányzatok vasúti építészetre gyakorolt hatását ismertetjük.
Vasúti építészet (14. rész) – A 130 éves Keleti pályaudvar ipar- és képzőművészeti értékei
Cikksorozatunk e részében a forgalom előtt 1884. augusztus 24-én megnyitott Budapest-Keleti pályaudvar műemlék főépületének ipar- és képzőművészeti értékeit mutatjuk be.
Vasúti építészet (13. rész) – 130 éves a Budapest-Keleti pályaudvar
Sorozatunk e részében a forgalom előtt 130 éve, 1884. augusztus 24-én megnyitott Budapest-Keleti pályaudvar főépületéről, a legnagyobb magyar személypályaudvar utasforgalmi épületéről lesz szó.
Korábbi cikkeink
- Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (2. rész) – Rugalmas síncsatorna-kiöntések numerikus modellezése
- Vasúti építészet (12. rész) – Peronok, alul- és felüljárók
- Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (1. rész) – A síncsatorna kiöntőanyag jellemzőinek meghatározása
- Vasúti építészet (11. rész) – Vágánycsarnokok
- Vasúti építészet (9. rész) Állomási vendéglátás és kereskedelem helyiségei és létesítményei
- A hagyományos vasúti hálózatra fordított beruházások összehasonlítása az EU kohéziós tagállamaiban
- Kivitelezési tapasztalatok a Tárnok–Székesfehérvár vonalszakasz átépítéséről
- Ragasztott vágányokkal és kitérőkkel kapcsolatos megfigyelések
- Vasúti építészet (8. rész) A vasútállomások pénztárai
- Acélszerkezetű vasúti ívhíd tervezése
- A tűzihorganyzás (2. rész) Korrózióvédelem és gazdaságosság
- A mélykeveréses technológia vasútépítési alkalmazásának lehetőségei
- Vasúti építészet (7. rész) A vasútállomások várótermei
- Egyenértékű kúposság mérése Magyarországon – Pálya és jármű kapcsolata – futási instabilitás
- Vasúti építészet Az utasok fogadása, a felvételi épületek előcsarnokai (6. rész)
- Hídtervezés a mágnesvasút magyarországi szakaszán (2. rész)
- Vasúti építészet Szabványtervek a vasúti építészetben (3. rész)
- Az Innotrack projekt ismertetése
- Budapest vasúti közlekedésének fejlesztése Vasút a Duna alatt (1. rész)
- Vasúti építészet – Alapelvek (2. rész)
- Vasúti építészet – Építés, építészet, vasúti építészet (1. rész)
- A magyarországi és az európai nagysebességű vasúti hálózat
- Ágyazati kőanyagok – A kutatás eredményeinek hasznosítása (3. rész)
- Ágyazati kőanyagok – A kutatás eredményei (2. rész)
- Geofizikai módszerek alkalmazása a vasúti alépítmények vizsgálatában (2. rész)
- Ágyazati kőanyagok – Kutatás és vizsgálatok (1. rész)
- Öszvérszerkezetű vasúti híd tervezése
- A radar módszer alkalmazása a vasúti alépítmények vizsgálatában (1. rész)
- Az ország legkisebb Langer-tartós vasúti ívhídja
- Folyami vasúti hidak vízmosás elleni védelme Reno matrac víz alatti beépítésével
- Hempel-bevonatok a vasúti hidakon
- Előre gyártott vasbeton termékek beépítésének tapasztalatai
- Vasúti műtárgyak zaj- és rezgéscsillapítási lehetőségei
- Hogyan szüntessük meg a lassújeleket?
- Kísérleti vasbeton aljas felépítmény nyíltpályás vasúti acélhídon
- Antigraffiti bevonatok
- Talpfatelítés
- Harmincéves a Pille vágánymérő készülék
- Vasúti pálya átvezetése a hídon
- Mobil Karbantartási Egység
- Hídáttöltések vizsgálata a 2006-os árvíz után
- 25 éves az SVGB-84 típusú sín- és nyomkarimakenő berendezés
- Fogaskerekű vasutak
- Új környezetbarát vasúti váltókenő-kezelő és tisztítóanyag
- Az állomások környezetvédelme
- Tartós és környezetbarát sínszékkenés
- A MÁV-THERMIT Kft újdonságai
- A STRAIL rendszer legújabb elemei
- "Alágyazati szőnyeg" alkalmazása vasúti pályában