Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új megoldások
A KRAIBURG STRAIL GmbH fejlődésének feltétele a jó partneri viszony kialakítása a megrendelőkkel, az igények megismerése és a folyamatos kapcsolattartás, a vasút partnereként az útátjárókkal szemben támasztott igények felmérése. A felgyorsuló világunk kihívásai cégünket...
A vasút-diagnosztikai tevékenység az elmúlt néhány évtizedben jelentős fejlődésen ment keresztül, amelyet bizonyít az újabb és újabb vizsgálati módszerek megjelenése. A széles körben használt vágánygeometriai és síndiagnosztikai mérések mellett a vasúti pálya terhét...
Az űrszelvényre és a szabadon tartandó térre vonatkozó előírások a kötöttpályás járművek akadálytalan haladását biztosítják. A Metalelektro Méréstechnika Kft. a MÁV Zrt. részére fejlesztette ki az Unilaser-T űrszelvénymérő készüléket a tramtrain vonalán történő...
Korábbi cikkeink
- Nagy sebességre alkalmas előfeszített vasbeton keresztalj (2. rész) – A repesztő- és a törőnyomaték meghatározása
- Digitalizáció, robusztusság, proaktivitás
- Új munkagépek a vasúti pályaépítésben
- A Jáky 70 év elteltével is építi a pályát
- STRAILway műanyag aljak bemutatása
- Nagy sebességre alkalmas előfeszített vasbeton keresztalj (1. rész) – Igénybevételek számítása
- TramTrain-közlekedés bevezetése Szeged–Hódmezővásárhely között – A nagyvasúti műtárgyak üzemeltetése
- A vasúti pálya dilatációs mozgásának elemzése a sárvári Rába-hídnál
- Monitoringrendszerek a vasúti hidaknál
- Hídalépítmények fejlesztésére irányuló kutatások
- Hídépítések a nagyvilágban – Betolt vasúti „függőhíd”
- Hazánk első, hálós függesztésű vasúti ívhídja
- Alagutak kapuzatánál kialakuló síndilatációs mozgások
- Edilonos pályaátvezetés hidakon és alagutakban
- Újszerű híd- és pályaszerkezetek a MÁV hálózatán
- A vágánygeometria romlási modelljének összehasonlító elemzése
- Hagyományos vágány dilatációs viselkedése
- Hőhatás és hőmozgás a vasúti hidaknál
- Vasúti sín-kerék kapcsolat elemzése a kis sugarú ívekben (3. rész) – A hazai, vidéki villamos üzemek
- Sínfej-hajszálrepedésekkel terhelt vágányok állapotának statisztikai alapú jellemzése
- Vasúti híd provizóriumok növelt sebességre és támaszközzel
- Útátjárók polimer Bodan-elemekből
- Roncsolásmentes vizsgálatokon alapuló síndiagnosztikai szolgáltatások
- Az algyői vasúti Tisza-híd – A kezdetektől a TramTrain beruházásig
- A síndiagnosztika szerepe a vasúti pálya felügyeletében
- A polimer-kompozit hevederes ragasztott-szigetelt sínkötések (3. rész) – Véges elemes modellezések
- Kolerától a koronavírusig
- Szakaszmérnöki vizsgára felkészítés a debreceni területen
- Közúti vasúti felépítményszerkezetek vágánygeometriai avulásának elemzése
- Hídvizsgálat madártávlatból
- Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (5. rész) – Dinamikus modellezés
- A nagy sebességű kitérők geometriai és szerkezeti kialakítása
- Pályatechnológiai fejlesztések a BKV közúti vasúti hálózatán (3. rész) – A sínkörülöntéses felépítmények rendszerfejlődése
- A vasúti zúzottkő ágyazati kőanyagok aprózódásának diszkrét elemes modellezése
- Azonos állomáson beépített, eltérő síndőlésű és anyagminőségű kitérők üzemi tesztjének tapasztalatai | 13. oldal
- A vasúti ágyazati szemcsék degradációjának mérése laboratóriumi körülmények között
- VI. Pályavasúti Szakmai Nap a Füstiben
- Az optimális sínminőség megválasztása
- Az FMK–007 mérőkocsi új járműdinamikai mérőrendszere
- Hídépítés ütemezésének geotechnikai hatásvizsgálata
- Síndilatációs készülékek elhagyásának hatása (2. rész) – Hosszirányú mozgások járműterhek hatására Edilon rendszerű pályaátvezetés esetén
- Vasúti sín-kerék kapcsolat elemzése a kis sugarú ívekben (2. rész) – Javaslat futástechnikai előírások bevezetésére
- Síndilatációs készülékek elhagyásának hatása (1. rész)
- Felsővezeték-tartó oszlopok alapozásának tervezése az Eurocode 7 szerint
- Vasúti zúzottkő ágyazati kőanyagok laboratóriumi fárasztásos aprózódásvizsgálatai
- Ágyazati kőanyagok viselkedésének vizsgálata ismételt terhelés hatására
- A fogaskerekű vasút rugalmasan ágyazott fogasrúdjának szilárdsági méretezése
- A MÁV csoportszintű zajvédelmi feladatai
- A polimer-kompozit hevederes ragasztott-szigetelt sínkötések (2. rész) – Vasúti pályás vizsgálatok
- A vasúti közlekedés zajvédelme (3. rész) – Helyszíni vizsgálatok
- Vasúti híd és pályacsatlakozás modellezése Plaxis3D szoftverrel
- A vasúti közlekedés zajvédelme (2. rész) – Laboratóriumi vizsgálatok
- A vasúti közlekedés zajvédelme (1. rész) – Kutatás-fejlesztés
- Hőnfutásjelző berendezések és más diagnosztikai megoldások
- Új távlatokat nyújtó diagnosztika
- Vasúti kerékpár futási instabilitása a pályadiagnosztika szemszögéből
- Radarral detektálható geotextília diagnosztikai tapasztalatai (2. rész)
- Diszkrét elemes számítógépes módszer a vasúti zúzottkő ágyazat viselkedésének modellezésére
- Nagyfolyami vasúti hidak alépítményei (3. rész) – A Tisza-hidak alépítményi hibáinak helyreállítása
- Nagyfolyami vasúti hidak alépítményei (2. rész) – A Duna-hidak alépítményi hibáinak helyreállítása
- Nagyfolyami vasúti hidak alépítményei (1. rész) – Jellemző alépítményi hibák
- Pályamérések a szolnoki vasúti Zagyva-hídon (2. rész) – Dinamikus járműterhekből kialakuló hosszirányú mozgások
- Kis nyílású műtárgyak csatlakozó szakaszainak vizsgálata
- Új eszköz a vasúti járművek mérésére és műszaki állapotuk ellenőrzésére
- Icosit műgyantával ragasztott kitérők fenntartási tapasztalatai
- Pályamérések a szolnoki vasúti Zagyva-hídon (1. rész) – Statikus járműterhekből kialakuló hosszirányú mozgások
- Geoműanyagok alkalmazása a vasúti alépítményi földműben (2. rész) – A geoműanyagok erősítő funkciója
- XIII. Vasúti Futástechnikai Konferencia, Pécs
- A vasúti pályageometria romlási folyamatának leírása
- Georácsokkal és geokompozitokkal erősített szemcsés rétegek laboratóriumi vizsgálatai
- A polimer-kompozit hevederes ragasztott szigetelt sínkötések (1. rész) – Laboratóriumi vizsgálatok
- Geoműanyagok alkalmazása a vasúti alépítményi földműben (1. rész) – A nem szőtt geotextíliák funkciói
- A vasúti pályakarbantartási stratégia megújításának szükségessége a hazai gyakorlatban
- Szemalak hatása a vasúti Los Angeles- és a vasúti mikro-Deval vizsgálatok eredményeire
- Szálerősített műanyag- kompozit gyaloghidak
- Zúzottkő ágyazat viselkedésének megítélése a szemszerkezeti tulajdonságai alapján
- Az aszfalt védőréteg hatékonysága, hibáinak katalogizálása
- Szintetikus szálerősítésű, rugalmas sínágyazású, nagypaneles beton útátjáró rendszer
- A kockázati tényezők csökkentése a gépi sínvágásnál
- Radarral detektálható geotextília diagnosztikai tapasztalatai
- Használt felépítményi anyagok méreteltéréseinek összegző vizsgálata
- Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (4. rész) – Függőleges síkú stabilitás vizsgálata
- Nagyvasúti sínek gyártása (3. rész) – Korszerű sínminőségek előállításának technológiája
- A Green Track környezetvédelmi gyűjtőtálcarendszer – A tálcák vizsgálatai
- Vasúti sín-kerék kapcsolat elemzése a kis sugarú ívekben
- A szintbeni vasúti átjárók fejlesztése (7. rész) – A műszaki szabályozás felülvizsgálata, módosítási javaslatok
- A szintbeni vasúti átjárók fejlesztése (6. rész) – A jogi szabályozás felülvizsgálata, módosítási javaslatok
- Nagyvasúti sínek gyártása (2. rész) – A modern nagyvasúti síngyártás berendezései
- Nagyvasúti sínek gyártása (1. rész) – Hazai beépítésű sínjelölések műszaki információs tartalma
- Pályamérések végrehajtása az Y-acélaljakkal épített vágányszakaszon Badacsony megállóhelynél
- A Green Track környezetvédelmi gyűjtőtálcarendszer fejlesztése
- Az első magyar, műanyag szállal erősített és füvesített villamospálya (2. rész) – A szegedi 2-es és 3-as villamosvonal
- A vasúti zúzottkövek aprózódásvizsgálata egyedi laboratóriumi módszerrel
- Az első magyar, műanyag szállal erősített és füvesített villamospálya (1. rész) – A szegedi 1-es és 3-as villamosvasút tervezése
- Pályatechnológiai fejlesztések a BKV közúti vasúti hálózatán (2. rész) – Nyitott, zúzottkő ágyazású közúti vasúti vágányrendszerek
- Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (3. rész) – Módszer a hosszirányú viselkedés vizsgálatára
- A vasúti pályák fenntarthatóságáról
- Pályatechnológiai fejlesztések a BKV közúti vasúti hálózatán (1. rész) – Burkolt vágányrendszerek
- Szálerősítésű betonszerkezetek vasúti alkalmazhatósága (2. rész) – Szálerősítésű betonok jellemző tulajdonságai