Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Közlekedéstörténet
A múlt évben, 2008-ban ünnepeltük meg az egykori szegedi vasúti Tisza-híd forgalomba helyezésének 150. évfordulóját (1. kép). Ebből az alkalomból október 9-én a szegedi városháza dísztermében A város és folyója című nemzetközi konferencián Vörös József mérnök...
Mostanában sokat olvashatunk a közelmúltban épült és a jelenleg is épülô Duna-hidakról. A nemrég átadott szekszárdi és dunaújvárosi Duna-hidak után idén két új, illetve újjáépített híd átadását tervezik: az M0-ás Északi Duna-hídja és az Északi vasúti Duna-híd...
Az ember életének több mérföldköve létezik: az iskola, a honvédség, az elsô munkahely, az elsô szerelem, majd a házasság, a gyermekek születése stb. A mérföldkövek között bizonyára sok ember számára élete végéig élményt jelent az iskola, legyen az általános, közép-...
Korábbi cikkeink
- 150 éve épült a Szegedi Vasúti Tisza-híd
- Az ívtűző gép története
- Betyárok garázdálkodása a magyar vasúton
- 50 éves a pályaépítési és fenntartási szolgálat, a "Sínek Világa" c. szakmai folyóirata
- A vasútügy jeles hazai képviselői az 1848-49-es szabadságharc idején
- A szolnoki Tisza-híd
- A kiskörei Tisza-híd története
- Korányi Imre vasúti hidakkal kapcsolatos munkássága
- A 2007-ben jubiláló algyői vasúti Tisza-híd
- A vasútépítési és pályafenntartási szolgálat a magyar vasút szervezetében
- 100 éves a vasúti vasbeton hídépítés
- A vasúti infrastruktúra emlékei
- 160 éves a magyar vasút építési szolgálata
- A cegléd-Szeged vasútvonal története
- A Pályafenntartás című folyóirat története
- Néhány szó a Sínek Világa újbóli megjelenése alkalmából
- A magyar vasút pályafenntartási szervezetei
- A magyar vasúthálozat kialakulása és fejlődése
- A MÁV-hídszolgálat elmúlt három éve
- 125 éves a Bécs - Budapest vasútvonal
- Magyarországi kisvasutak (8. rész) – Igaz mese a kemencei kisvasútról
- Az Infrastruktúra Albizottság megemlékezése a MÁV História Bizottság 30 éves jubileumi, kibővített emlékülésén
- Magyarországi kisvasutak (7. rész) – Az Almamelléki Erdei Vasút
- Magyarországi kisvasutak (6. rész) – MÁV Széchenyi-hegyi Gyermekvasút
- Magyarországi kisvasutak (5. rész) – A debreceni Zsuzsi Erdei Vasút
- Magyarországi kisvasutak (4. rész) – Gemenci Állami Erdei Vasút
- Dunai árvíz 2013
- Magyarországi kisvasutak (2. rész) Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút
- Magyarországi kisvasutak (1. rész) Kaszói erdei vasút
- Hajtányok, sínautók
- Vasúti hidak sorsa az Al-Dunán
- 150 éve megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára
- Szemelvények dr. Horváth Ferenc írásaiból
- Vasútvonal két megyeszékhely között – Vasúti alagutak és támfalak a Bakony völgyében (2. rész)
- Gróf Széchenyi István és kora
- Közlekedés és művészet
- Ahogyan Kovács Lajos látta Széchenyit
- Vasútvonal két megyeszékhely között (1. rész)
- 150 éve született dr. Zielinski Szilárd, a hazai vasbetonépítés atyja