Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Emlékek a múltból
Feketeházy János már pályája elején is önálló terveket készített, amelyeket különféle vállalatok vásároltak meg. Ismert, hogy a szegedi közúti Tisza-hidat ugyan a francia Eiffel cég építette, de a terveket Feketeházy készítette. Hasonló felállásban épült meg az első...
A magyarországi távíró és távbeszélő hálózatokban ma is alkalmazott faoszlopok (1. ábra), illetve a vasúti pályákba beépített bükk és európai tölgy talpfák tartósítására a kezdetektől alkalmazott különböző módszerek, mint például égetéssel való elszenesítés,...
A jubileumra készülve elkezdtünk anyagot gyűjteni a vonalról. Megdöbbenve szembesültünk a ténnyel, hogy a sok átszervezés és költözés okán milyen kevés dokumentum maradt meg. Dr. Majdán János történészprofesszor kutatómunkája nélkül az alábbiakat nem tudnám megosztani. A...
Korábbi cikkeink
- Az ajka–felsőcsingeri vasútvonal története
- Vasúti emlékeim (1. rész) – Szabó József visszaemlékezése
- Adalékok a Hatvan– Miskolc- -vasútvonal létesítésének történetéhez (3. rész) – A vonal építéséhez kapcsolódó életutak
- Megszűnt főnökségek (7. rész) – A Tapolcai Pályafenntartási Főnökség
- Száz éve született Forgó Sándor – Munkatársainak visszaemlékezései
- Adalékok a Hatvan– Miskolc- -vasútvonal létesítésének történetéhez (2. rész) – Beindul az építkezés, újabb nehézségek
- Lónyay Menyhért és a vasút – 150 éves a Nyíregyháza–Ungvár-vasútvonal
- Volt egyszer egy Közlekedési Távközlési Műszaki Főiskola (2. rész) – Átköltözés Győrbe
- Volt egyszer egy Közlekedési Távközlési Műszaki Főiskola (1. rész) – A kezdeti évek Budapesten
- Adalékok a Hatvan– –Miskolc-vasútvonal létesítésének történetéhez (1. rész) – Az állami vasútépítés kezdeti nehézségei
- A Hortobágy-halastavi kisvasút története (2. rész) – Iparvasút a halgazdaságon belül
- A tiszaugi Tisza-híd
- Megszűnt főnökségek (6. rész) – Budapest Józsefvárosi Pályafenntartási Főnökség
- A Balaton mai alakja egy mérnöki bakinak köszönhető
- A Hortobágy-halastavi kisvasút története (1. rész) – A vasútállomás és a tógazdaság kiépítése
- Száz éve született Nemeskéri-Kiss Géza, a magyar vasúti hidászat kiemelkedő alakja
- Magyarországi kisvasutak (15. rész) – A transzbörzsönyi erdei vasút Márianosztra–Nagyirtáspuszta közötti vonalszakasza
- 25 éves a Vasúti Hidak Alapítvány
- MÁV-kertészetek
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (9. rész) – Az összekötő vasút története
- A trianoni békeszerződés és a magyar vasút
- Nincs új a nap alatt, újra közös vezetéssel működik a MÁV Zrt. és a Volánbusz Zrt.
- 160 éves a Székesfehérvár–Uj–Szőny (Komárom)-vasútvonal
- Adalékok és megválaszolatlan kérdések a Szeretfalva–Déda-vasútvonal építésének történetéhez*
- Megszűnt főnökségek (5. rész)* – Veszprémi Pályafenntartási Főnökség
- Versenytárs mediterrán kikötők vasútjainak hatása Trieszt hinterlandjának alakulására
- 150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal (2. rész) – A vasútvonal építésének körülményei
- 150 éve nyílt meg a Hatvan–Miskolc- -vasútvonal (1. rész) – A vasútvonal építésének előzményei
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (5. rész) – Kecskemét, Pörböly
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – Zalaegerszegi Pályafenntartási Főnökség
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (4. rész) – Mende
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (3. rész) – Paládicspuszta
- Hetvenéves a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (2. rész) – Herceghalom, Torbágy
- Magyarországi kisvasutak (14. rész) – Az adácsi lóüzemű gazdasági vasút története
- A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (1. rész) – Herceghalom
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – A Budapesti Hídfenntartó Főnökség
- Megszűnt főnökségek (3. rész) – A Budapesti Hídfenntartó Főnökség
- Megszűnt főnökségek (2. rész) – Az egykori Pápai Osztálymérnökség
- 90 éves vasúti vasbeton híd bontása a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasúti vonalszakaszon
- 150 éves a MÁV – Megemlékezés a Magyar Államvasutak születésnapjáról
- Hatvanéves a Sínek Világa
- A Sínek Világa a vasúti infrastruktúra fejlődésének szolgálatában
- Beszámoló a Feketeházy János-emlékülésről
- Volt egyszer egy Vatuki
- A Szeretfalva–Déda vasútvonal építése
- A Budapest–Kelebia–országhatár vasútvonal története
- A harmincéves csongrádi és tunyogmatolcsi rácsos vasúti hidak építésének érdekességei
- Magyarországi kisvasutak (13. rész) – A Börzsöny Kisvasút
- Vasúti építészet (17. rész) – Építészeti stílusok a magyar vasúti építészetben 1880 és 1920 között
- Magyarországi kisvasutak (9. rész) – Királyréti Erdei Vasút
- Vasúti építészet (16. rész) – Építészeti stílusok a magyar vasúti építészet első korszakában
- Magyarországi kisvasutak (9. rész) – Szesztay László több kisvasút tervezőjének élete és munkássága
- A magyar vasút neves szakemberei a kiegyezéstől a századfordulóig (1867-1900)
- Az abszolutizmus korának neves hazai vasútépítői (1850-1867)