Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Napjaink munkái
Napjainkban egyre gyakrabban merül fel az igény olyan innovatív építőanyagok használatára, amelyeknek még nincs szabványosított méretezési módszerük, alkalmazásukkal azonban gazdaságosabb és gyorsabb kivitelezés érhető el. Ezen anyagokban rejlő potenciál kihasználásához a...
Tekintve a magyarországi vasúti Duna-hidak számát, az 1. számú fővonal Kelenföld és Ferencváros közötti szakasza valódi szűk keresztmetszet az ország vasúthálózatában, amelyet kiemelten fontossá tesz, hogy elhelyezkedéséből fakadóan szerves része lehet az – akár...
Cikkünk első részében [1] sorra vettük azokat az elméleti ismereteket, amelyek birtokában az alagútfalazatok termikus analízise elvégezhető. Ezekre az ismeretekre támaszkodva cikkünk második részében [2] a mindennapi gyakorlatban alkalmazható, egyszerű lehetőségeket mutattuk be a...
Korábbi cikkeink
- Vasúti alépítményi vizsgálatok CPT-szondázással
- Alagútfalazatok termikus vizsgálata (2. rész) – Gyakorlati ismeretek
- A székesfehérvári gyalogos-felüljáró (1. rész) – A tervezés
- A vasúti sín-kerék kapcsolatban kialakuló sínfeszültségek vizsgálata
- Küzdelem a természeti erőkkel a Budapest–Szob–országhatár-vasútvonalon
- Küzdelem a természeti erőkkel a Budapest–Szob–országhatár-vasútvonalon
- Nem mindennapi kihívások – Az M3-as metróvonal rekonstrukciója
- Alagútfalazatok termikus vizsgálata (1. rész) – Elméleti alapok
- Diagnosztikai szolgáltatások a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft.-nél
- Alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása a 20-as számú vasútvonalon (2. rész) – Veszprém–Herend közötti szakasz
- Hazánk első, hálós függesztésű vasúti ívhídja (3. rész) – A bólyi viadukt építési tapasztalatai kivitelezői szemmel
- Hazánk első, hálós függesztésű vasúti ívhídja (2. rész) – A bólyi viadukt építési tapasztalatai tervezői szemmel
- A Gubacsi úti új vasúti híd tervezése a Soroksári Duna-ág felett
- Áthidaló megoldások GRP felhasználásával
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (14. rész) – Híd a múltból a jövőbe című könyv bemutatása
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása műszaki ellenőri szemmel (2. rész) – A projekt költségeiről bővebben
- Tram-train-üzemeltetés a pályafenntartás tükrében
- Utasforgalmi létesítmények fejlesztése a Magyar Falu Program keretében
- Vasúti dokumentummentés a MÁV Szolgáltató Központ Archívumában
- Ahol a MÁV vágányai véget érnek, de a sínek továbbmennek – Kapcsolatok a MÁV és a BKV hálózata között
- A károsanyag- -kibocsátástól mentes pályafenntartás
- Helyi érdekek, országos rekordok – Bemutatkozik a MÁV-HÉV Zrt.
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd – 13. rész – A valóra vált álom
- A 40a vasútvonal korszerűsítése (2. rész) – A Százhalombatta–Pusztaszabolcs-vonalszakasz
- A 40a vasútvonal korszerűsítése (1. rész) – A Budapest Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz
- Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása műszaki ellenőri szemmel (1. rész) – Vasúti pályaépítés
- A Vecsés–Üllő–Monor-vonalszakasz rekonstrukciója 2021-ben
- Szabadbattyán–Balatonfüred-vonalszakasz villamosítása és pályaátépítése
- Ágyazat nélküli felépítmény földalatti vasúti vonalakon – Diszkrét sínleerősítések
- Vadállatok által megrongált alépítmény helyreállítása
- Budapest Nyugati pályaudvar (2. rész) – Az infrastruktúra-felújítási munkák
- Budapest Nyugati pályaudvar (1. rész) – A csarnokszerkezet felújítása
- Tűzihorganyzás a vasúti fejlődés szolgálatában
- Magyarországi kisvasutak (16. rész) – 20 év után ismét kisvonattal utazhatunk Csisztafürdőre
- Műtárgyépítések a MÁV Zrt. Debreceni Igazgatóság területén – Üzemeltetői tapasztalatok, javaslatok
- A Segesdi-Rinya-ág-híd helyreállítása
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (12. rész) – A B1 jelű szerkezet próbaterhelése
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (11. rész) – Szerelés, a szerkezetek mozgatása
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (10. rész) – Acélszerkezetek gyártása
- A vasútfejlesztés műtárgyépítési kihívásai – Új és megújuló vasúti hidak a fővárosban
- A pályaműködtetés feladatai és kihívásai
- Ágyazati kőanyagok kutatásának gyakorlati eredményei a Sínek Világa tükrében
- Vasúti pályával kapcsolatos diagnosztikai fejlesztések
- Keleti-utascentrum
- A 80a vasútvonal korszerűsítése, a Rákos–Hatvan állomások közötti hídmunkák
- A csittényhegyi alagút átépítése
- A Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Nonprofit Kft. EK-tanúsítási tevékenysége
- A Déli Körvasút építészete
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (8. rész) – A híd acélszerkezetének gyártási és szerelési munkái
- Vasúti hídfők komplex geotechnikai modellezése
- Az Inka bevezetése és hatása a fejlesztési és üzemeltetési feladatokra
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (7. rész) – Technológiai tervezés
- A Nyugati pályaudvar–Városliget-elágazás vonalszakasz átépítése
- Az algyői vasúti Tisza-híd próbaterhelései (2018/2019)
- A 100. számú vasútvonal átépítése a Püspökladány–Debrecen-szakaszon
- A 80a vasútvonal korszerűsítése Rákos–Hatvan állomások között
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (6. rész) – A hídfelszerkezet és az alépítmények kiviteli terveinek készítése
- Kolerától a koronavírusig
- Szakaszmérnöki vizsgára felkészítés a debreceni területen
- A Déli összekötő vasúti Duna-híd (5. rész) – A beruházás előkészítése
- A XXV. Vasúti Építészeti és Magasépítményi Napok
- Módszertani fejlesztések a Baross Gábor Oktatási Központban
- STRAILastic_RAIL zajcsökkentő rendszerek
- A Mezőzombor–Sátoraljaújhely–országhatár vasútvonal korszerűsítése
- A kiskörei Tisza-híd 1889–2019
- Betonpaplanos rézsűvédelem Uzsabányán
- Megújuló állomásépületek (3. rész) – A karcagi vasútállomás rekonstrukciója
- Alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása a 20-as számú vasútvonalon
- Emlősállatok odúi a vasúti alépítményben
- Emlősállatok odúi a vasúti alépítményben
- Megújuló állomásépületek (2. rész) – Keszthely felvételi épület
- Kaposvár felvételi épület műemléki helyreállítása
- A MÁV Zrt. híd (és alépítményi) szakszolgálat elmúlt három éve
- Bemutatkozik a MÁV Zrt. Stratégiai és fejlesztési főigazgatóság
- A MÁV Zrt. pályaműködtetési stratégiája
- A Sínek Világa a vasúti infrastruktúra fejlődésének szolgálatában
- Ingatlankezelési és zöldterület-karbantartási feladatok
- Ingatlankezelési és zöldterület-karbantartási feladatok
- Vonalkorszerűsítés a Balaton déli partján
- Hidász szakmai nap 2017
- A XXIII. Vasúti Építészeti Napok
- A megújuló vasútállomások szerepe a városfejlesztésben
- A MÁV Zrt. építészeti arculatának öröksége, fejlesztési irányai és jövőképe
- Vasúti épületek és környezetük akadálymentesítése
- A vágánykorszerűsítések minőségét befolyásoló tényezők és egy átépítés tapasztalatai
- A XIX. századi indóház újjászületése – A Déli Vasút utolsó I. osztályú felvételi épületének teljes rekonstrukciója
- Nagygépes vasútátépítés a 80-as vonalon
- Székesfehérvár vasútállomás átépítése
- Fejlesztések a GYSEV Zrt. területén
- Hipotézismentes rekonstrukció Békéscsabán (2. rész) – Az „új” felvételi épület felújítása
- Hipotézismentes rekonstrukció Békéscsabán (1. rész) – A „régi”, romantikus indóház
- Magasépítményi beruházások a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon – Az egységes építészeti arculat
- Gondolatok a hidak esztétikájáról – Szép hidak az esztergomi vasút mentén
- Vonalkorszerűsítés Lepsény–Szántód-Kőröshegy között
- Vác állomás korszerűsítése (3. rész) – A felvételi épület
- A Szajol–Püspökladány vonalszakasz korszerűsítése 2011 és 2015 között, az üzemeltető szemszögéből
- Vasútépítések munkavédelmi tapasztalatai
- Békéscsaba új szíve a vasútállomás
- Vác állomás korszerűsítése (2. rész) – Műtárgyépítések