Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Képes Gábor
Képes Gábor 1968-ban végzett a BME Építőmérnöki, 1994-ben pedig a Gazdaságmérnöki Karán. 1968 és 1993 között a Mátészalkai Pályafenntartási Főnökségen dolgozott szakaszmérnöki, vezetőmérnöki és pályafenntartási főnöki beosztásban. 1993 és 2003 között a Nyíregyházi Pályafenntartási, majd Pályagazdálkodási Főnökség vezetője, 2003-tól nyugdíjas. Nevéhez, tevékenységéhez kötődik a hézagnélküli pálya kialakítása Nyírbátor–Mátészalka között, részt vett a tunyogmatolcsi Szamos-híd építési munkáiban, és üzemeltetőként irányította a Tokaj–Rakamaz közötti vasúti hidak felújítási munkáit. A közlekedés biztonságáért végzett tevékenységét 1993-ban Baross Gábor-díjjal, 2003-ban a Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt kitüntetéssel ismerték el. Lelkes híve a technikai és vasúttörténeti emlékek ápolásának, e témában több cikke jelent meg lapunkban.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2013 / 2. számA Mátészalkai Osztálymérnökség története – Húsz éve szűnt meg a Pályafenntartási Főnökség Mátészalkán
-
2010 / 2. szám150 éve született dr. Zielinski Szilárd, a hazai vasbetonépítés atyja
-
2015 / 1. számMagyarországi kisvasutak (9. rész) – Szesztay László több kisvasút tervezőjének élete és munkássága
-
1997 / 4. számVasútii pálya- és hídfenntartás a Szerencs-Nyíregyháza vonalon | 215. oldal