Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Zalalövő - Boba vasútvonal (a beruházás előkészítése)
A 2000. decemberi hazai forgalomba helyezést
követően, 2001 májusában indult meg
a nemzetközi forgalom a Hodos–Bajánsenye-
országhatár–Zalalövő vasútvonalon,
amely Magyarország és Szlovénia között létesített
közvetlen összeköttetést. Az 1980-
ban megszüntetett, majd a részben
EUPHARE-támogatással új nyomvonalon,
korszerű műszaki megoldásokkal létesített
19 km hosszú vonalszakasz része lett a
páneurópai V. sz. vasúti folyosónak, amely
Koper/Trieszt–Ljubljana–Bajánsenye
–Budapest–Záhony–Lvov–Kijev irányban
szeli át Közép-Európát. Az új vonal a
Zalalövő– Zalaegerszeg–Boba útirányon
kapcsolódik a villamosított Budapest–
Szombathely vasútvonalra.
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2006 / 1. számában.A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!