Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Pályafelújítás előtt a Budapest - Székesfehérvári vasútvonal
Székesfehérvár–Budapest (pontosabban; akkor még "Buda") között 1861-ben indult meg
a vasúti közlekedés a Kanizsa–Székesfehérvár vasútvonal részeként.
Egy évtized múlva, 1873-ban átadták a Székesfehérvár–Szombathely közötti vonalszakaszt is.
Ezzel felértékelődött a Székesfehérvár–Budapest vasútvonal szerepe, hiszen immár
két irányból érkező forgalmat kellett Budapest felé lebonyolítani (1872-ben egyesítették
Pest, Buda és Óbuda városokat Budapest néven).
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2006 / 1. számában.A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!