Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Az Északi vasúti Duna-híd tervezése
A térképeken Újpesti vasúti hídként szereplő, vagy a köznyelvben Északi összekötő
vasúti hídként emlegetett szerkezetek megnevezésével nem értettünk egyet, ezért
a terveinken „Budapesti Északi vasúti Duna-híd” néven szerepeltettük. Az újpesti jelzőhöz
van a legkevésbé köze, mert helyszínrajzilag a kerület határa a vasúti töltés északi
oldala, így sokkal inkább lehetne angyalföldi vagy óbudai a megnevezése. Az összekötő
jelzőt is tévesen használták és használják ma is, mert ez az átkelő nem kötötte össze
a különálló vasúttársaságok pályahálózatát, mint ahogy a Déli összekötő vasúti Dunahíd
annak idején (1.ábra).
Válogatás a cikk képanyagából
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2009 / Különszámában.A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!