Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A STRAIL útátjáró szerkezetek új elemei – Beépítési és fenntartási tapasztalatok
A Sínek Világa szakfolyóirat már többször közölt cikkeket a STRAIL útátjáró rendszerekről. A konferencián és a folyóirat e számában sem térünk ki a rendszer teljes bemutatására, csupán a legújabb fejlesztések, változások ismertetését tartottuk szükségesnek. Az áttekinthetőség érdekében mégis felsoroljuk a STRAIL rendszer elemeit:
- premiumSTRAIL
- pedeSTRAIL
- innoSTRAIL
- pontiSTRAIL
- veloSTRAIL
- profilSTRAIL
Valamennyi STRAIL szerkezet sín-, alj- és leerősítés-függő.
A pontiSTRAIL alumíniumtartóval ellátott külső elemes rendszer, extrém terhelésre is alkalmas. Lényege, hogy az elemek süllyeszthetők és emelhetők, ezért az átjáró hossz-szelvénye kedvezően alakítható. Az újabb fejlesztések lehetővé tették, hogy nincs külön középső gumielem és középső alumíniumtartó. Ezáltal a termék egységesebb, csökken az eltérő alkatrészek száma, így rövid vágányzári időben nem kell a kezdő elemeket keresni. Ugyancsak egységesebb lett a feszítőrendszer is. A pontiSTRAIL-hez minden esetben felszerelendő síntalpkengyel.
A veloSTRAIL nyomcsatorna nélküli belső elemes rendszer az akadálymentes közlekedés része. Közúti és vasúti terhelési korlátozása nincs. Változás, hogy 100 km/h vasúti pályasebességig alkalmazható.
A profilSTRAIL iparterületeken, csarnokokban a nyomcsatornát biztosító gumielem, alaki kötéssel és sínalakbetétekkel rendelkezik. Forgalmi vágányba nem építhető be.
A pontiSTRAIL és profilSTRAIL kivételével valamennyi STRAIL elem egymással összeépíthető.
Főként túlemelésben fekvő vágányoknál szükséges az átjáróra folyó csapadékvíz elvezetése, megelőzve ezzel az ágyazat elsárosodását. Legtöbb helyen a vízelvezető rendszer csak jelentős többletköltséggel épül meg. Kifejlesztettük a szegélygerendába integrált vízelvezető csatornát (1–3. ábra).
Fontos információ az üzemeltetőknek, hogy 2004-ig gyártottuk a 2 csap-hornyos elemeket 5 év alkatrészként történő utánszállítási garanciával. Ezt a garanciát 5 évvel meghosszabbítottuk. 2015-től csak az 1 csap-hornyos elemeket gyártjuk. A régi 2 csap-hornyos elemek pótlása ezentúl csak vissznyereményi anyagból lehetséges.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.