Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Dr. Kerkápoly Endre †
Dr. Kerkápoly Endre 1925. április 20-án született. Mérnöki oklevelét 1948-ban, a Műegyetemen szerezte, majd a vasútépítési tanszéken tanársegéd, adjunktus, docens, majd egyetemi tanár. 1964-től 27 esztendőn át tanszékvezető. 1972-ben a Magyar Tudományos Akadémia a műszaki tudományok doktora fokozattal tüntette ki. 1975 és 1981 között az Építőmérnöki Kar dékánja. Tagja volt az MTA Közlekedéstudományi Bizottságának. Tagja majd elnöke, tiszteletbeli elnöke volt a Közlekedéstudományi Egyesületnek, alelnöke a MTESZ-nek. A Magyar Mérnöki Kamara etikai, fegyelmi bizottságának elnöki tisztét is betöltötte. Az Európai Vasúti Mérnökegyesület Uniója (UEEIV, Frankfurt) tudományos tanácsának elnökévé választották. Tagja volt a Salzburgban székelő Európai Tudományos és Művészeti Akadémiának, vezetőségi tagja a Magyar Mérnökök és Építészek Világszövetségének. Egész életében megtartotta kálvinista hitét és példamutató magyarságát. 1991-ben Széchenyi-díjjal, 1992-ben – mint a Műegyetem forradalmi bizottságának egykori tagját – 1956-os emlékéremmel, 2000-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Középkeresztjével tüntették ki. 2003. szeptember 20-án, 78 évesen hunyt el.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
1961 / 2. számA hézagnélküli felépítmény gazdaságosságának vizsgálata | 63. oldal
-
2000 / 3. számA közlekedési folyosók nemzetközi jelentősége | 135. oldal
-
1990 / 2. számA nagyteljesítményű vasutak tapasztalatai | 61. oldal
-
1992 / 2. számBaross Gábor, a vasminiszter | 82. oldal
-
2015 / KülönszámMűegyetem, tudomány és a jövő
-
1993 / 4. számNéhány gondolat a nagysebességű pályáról | 218. oldal
-
1991 / 3. számSzéchenyi István közlekedésfejlesztési programja | 104. oldal