Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Archívum /
Hegedüs Magdolna (1966–2023)
Ötvennyolcadik életévében, 2023. szeptember 14-én elhunyt a vasúti pályafenntartás és -építés köreiben sokak által ismert és szeretett Hegedüs Magdolna műszaki szakelőadó kollégánk, akinek szakmai életútja csak a MÁV-hoz kötődött.
1966. július 21-én született Győrben. Szakközépiskolai tanulmányait 1984-ben a Mayer Lajos Vasútépítési és Pályafenntartási Szakközépiskola vasútépítés szakán végezte, az itt szerzett tudás kiváló alapot adott a választott szakterületéhez. A középiskolai tanulmányainak befejezése után még abban az évben lépett MÁV-szolgálatba, a Győri Pályafenntartási Főnökségen. Pár éves szakmai tapasztalat után, 1991-ben elvégezte a MÁV Tisztképző és Továbbképző Intézet építési és pályafenntartási szak felépítményi tagozatát.
Kezdetben pályamesterként a komáromi pályafenntartási szakaszon, majd költséggazdálkodási, illetve gazdálkodási szakelőadóként dolgozott a Győri Pályafenntartási Főnökségen. Utóbbi munkaköréhez megszerezte a mérlegképes könyvelői végzettséget is. Kiváló munkája alapján 2004-től már vonalkezelőként számítottak rá. Tudására és hozzáállására felfigyelve vonalbiztosi kezdeményezésre 2005-től műszaki szakelőadó megbízással a MÁV Zrt. Budapesti Területi Központ – később Budapesti Területi Igazgatóság – Pályalétesítményi Osztályán folytatta munkáját. A Pályalétesítményi Osztály dolgozójaként 2007–2009 között az akkori Budapest-Nyugat Alosztály munkáját segítve, a győri területen kívül, részletesen megismerhette a székesfehérvári területhez tartozó vasútvonalakat is. Alapfeladatai mellett 2008-tól összefogta a 30-as számú vasútvonal átépítési munkáit. Kezdetben a Tárnok–Székesfehérvár állomások közötti vonalszakasz, majd ezt követően Székesfehérvár állomás előkészítési és kivitelezési munkáit koordinálta üzemeltetői részről.
Kiváló munkájáért 2016. október 23-i nemzeti ünnep alkalmából Közlekedésért érdemérem kitüntetésben részesült a közlekedés érdekében végzett magas színvonalú, eredményes munkája elismeréseként.
A NIF Zrt. lebonyolításában folyamatosan induló átépítési munkák 2017-ben ismét utolérték, amikor elindult a Kelenföld–Százhalombatta-vasútvonal, amelynek előkészítési és kivitelezési munkái során már nagy gyakorlattal képviselte az üzemeltető érdekeit. Sajnos egészségi állapota nem tette lehetővé, hogy az általa vezetett projektet befejezze, így a munkaterhek csökkentése érdekében 2021-től ismét a győri PFT Főnökség munkatársaként végezte feladatait és segítette munkatársait.
Szakmai tudása megalapozott és magas szintű volt. A munkában megbízható, bejárásokon következetes volt, de a problémákat mindig a körülmények figyelembevételével igyekezett megoldani. Magánélete sokszor háttérbe szorult a munkája miatt, de családjáról, keresztlányairól mindig nagy szeretettel beszélt. Munkatársai napi rendszerességgel tapasztalták szakmai alázatát, tudásának széles spektrumát, segítőkészségét, ami utolsó munkanapjáig jellemezte személyiségét.
Hosszan tartó betegségét követő halálával egy nagy szaktudással és gyakorlati tapasztalattal rendelkező kollégát vesztettünk el, akivel mindenki szívesen dolgozott együtt. Egész életét a vasútnak, a vasúti pályaépítésnek és -fenntartásnak szentelte. Emlékét nagy szeretettel megőrizzük.
Hadnagy Péter
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.