Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »id. Kummer István
id. Kummer István 1939-től 1983-ben bekövetkezett haláláig a MÁV szolgálatában állt. Az Istvántelki Főműhelyben tanult géplakatos szakmát, majd munka mellett végezte el az Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetemet, ahol 1959-ben szerzett mérnöki oklevelet út-, vasút- és alagútépítő szakon.
A MÁV-nál betöltött különböző munkakörök után (1949-től a MÁV Ipari Központ, majd a KPM I. Vasúti Főosztály Politikai Osztály) 1954-ben – egyetemi tanulmányi idején – került a Pályafenntartási szakszolgálathoz: először a Terézvárosi Pályafenntartási Főnökség helyettes vezetője, majd 1957-től főnöke lett.
1961-től a KPM I. VF. 6.B Pályafenntartási és Pályafelügyeleti osztályának vezetője, 1971-től a Vasútüzem Biztonsági Önálló Osztály vezetője. 1979. december 1-től haláláig az Építési és Pályafenntartási Szakosztály vezetője.
Munkája mellett életének fontos része volt megszerzett tudásának, tapasztalatának átadása. Óraadó volt a MÁV Tisztképző Intézetben, a Közlekedési- és Távközlési Műszaki Főiskolán, a BME Továbbképző Intézetben.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
1992 / 1. számA budapest-hegyeshalmi fővonal magasépítményei (A romatikától a posztmodernizmusig) | 45. oldal
-
1968 / 2. számA felépítményi mérőkocsival 1967. II. félévben végzett vágánymérések eredményei | 89. oldal
-
1969 / 3. számA jugoszláv pályafenntartási szolgálatnál szerzett tapasztalatok | 137. oldal
-
1970 / 4. számA korszerű gépesített pályafenntartási módszerek tanulmányozása az osztrák vasutaknál | 185. oldal
-
1962 / 2. számA pályafenntartás gépesítése és a tervszerű munkáltatás | 61. oldal
-
1968 / 2. számA vasúti felépítmény fenntartásának gazdasági kérdései | 83. oldal
-
1968 / 1. számA vasúti pályák karbantartásánál szerzett tapasztalatok 1967-ben | 33. oldal
-
1962 / 3. számAnkét a gépesített, tervszerű pályafenntartásról | 146. oldal
-
1963 / 2. számAz 1962. évi tervszerű pályafenntartás néhány tapasztalata | 69. oldal
-
1964 / 2. számAz alázúzalékolással történő fekszintszabályozás néhány tapasztalata és további feladatai | 61. oldal
-
1970 / 2. számEgy hosszú tél tapasztalatai | 106. oldal
-
1969 / 4. számGépesítés és technológiai fegyelem a pályafenntartási munkáknál | 166. oldal
-
1967 / 2. számKi a felelős? | 74. oldal
-
1971 / 2. számMunkában az első felépítmény karbantartó gépláncok | 71. oldal
-
1986 / 2. számTetőrekonstrukció Jászkiséren | 69. oldal
-
1967 / 2. számVasúi pályák tervszerű megelőző karbantartása 1966-ban | 91. oldal
-
1966 / 3. számVasúti Futástechnikai Konferencia | 120. oldal
-
1965 / 3. számVonalfelújítási munkák és a 90 napos szavatosság | 118. oldal