Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Archívum /
In memoriam Tóth György (1934–2011)
Tóth György 1934. március 14-én született Győrben. Egyetemi tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetemen végezte, ahol 1958-ban az Építőmérnöki Karon híd- és szerkezetépítő szakon szerzett mérnöki oklevelet. Ezt követően a MÁV-nál helyezkedett el. Kezdetben a tervezés és kivitelezés különböző területein dolgozott, később a Vasúti Hídosztály vezetője és a MÁV első főhidásza lett. A hídosztály-vezetői munkakört önálló munkakörként 1985. július 1-jétől 1990. szeptember 5-éig látta el. Ekkor erőltetett átszervezés következtében a Magasépítési osztályt és a Hídosztályt összevonták; a Magasépítési és Hídosztály osztályvezető-helyettese lett 1990. szeptember 5-étől 1993. június 1-jéig. Természetesen a hídszolgálat vezetését az összevont osztályon belül önállóan irányította. Osztályvezetése alatt készültek el az MSZ-07-2306/1-4 90 T szabványtervezetek, amelyek a hídszabályzat Eurocode előírásaival történő harmonizálásának a kezdetét jelentették. Ebben a beosztásban a MÁV mintegy 12 ezer vasúti hídjának a felügyeletét irányította. Vezetése alatt átépült a kiskörei és a tiszafüredi Tisza-hidak ártéri szerkezete, a csongrádi Tisza-híd, a tunyogmatolcsi Szamos-híd, a bánrévei Sajó-híd, a siófoki Sió-híd, a gyomai Körös-híd, a sárvári Rába-híd. Korszerűsítették a tokaji és kunszentmártoni ártéri hidakat, átépítettek továbbá számtalan különféle anyagú és nyílású kisebb vasúti hidat. Nagy figyelmet fordított a szakember-utánpótlás biztosítására. Tankönyv írásával és személyes részvétellel segítette a közép- és felső szintű MÁV szervezésű oktatást. Magát is folyamatosan képezte mind műszaki, mind gazdasági területen. 1978-ban gazdasági mérnöki, 1985-ben vasbeton szerkezetépítő szakmérnöki oklevelet szerzett. 1986-ban doktori disszertációt írt Vasbeton szerkezetek korrózióvédelme címmel. Aktívan részt vett különböző hazai és nemzetközi közlekedési tudományos szervezetek munkájában. A Közlekedéstudományi Egyesület mérnöki szerkezetek szakosztályának és a közlekedésépítési tagozatnak a vezetőségi tagja volt, szerkesztőbizottsági tagként vett részt a Mélyépítéstudományi Szemle szakfolyóirat szerkesztésében. 1993-ban, a MÁV Rt. főhidászaként vonult nyugállományba.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.