Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Lakatos István
Lakatos István a KTMF Hídépítési és Fenntartási Szakán hídépítő üzemmérnök oklevelet szerzett. 1983-tól dolgozik a MÁV-nál, kezdetben építésvezetőként, utána hídszakértőként. A BME Mérnöktovábbképző Intézetében sikeres Építési műszaki ellenőri vizsgát tett, majd a BME Építőmérnöki Kar Hídépítő szakmérnöki képzés után sikeresen védte meg szakmérnöki diplomáját, amelynek témája a vasúti acélhidak vizsgálata volt. 1984–1992-ig a MÁV ÉHF alkalmazottjaként Forgó Sándor irányítása mellett műszaki ellenőrként részt vett az új csongrádi vasúti Tisza-híd építésében. 1993–2002-ig a MÁV Hódmezővásárhelyi PGF hídszakértője, 2002-től a MÁV Zrt. PVTK Szeged területi hídszakértő mérnöke. Magas színvonalú munkájáért 2012-ben a Vasúti Hidak Alapítvány Szakmai Nívódíjában részesült. Jelenleg a MÁV Zrt. Pályavasúti Üzemeltetési Főigazgatóság szegedi Pályavasúti Területi Igazgatóságán híd- és alépítményi szakértő, emellett részt vesz az európai uniós hidász munkák pályavasúti üzemeltetői előkészítésében, a helyszíni műtárgyépítési munkák felügyeletében, a kész létesítmények üzembe helyezésében, üzemeltetésében. Feladata a területén a pályavasúti-üzemeltetői hozzájárulások kiadása is.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2006 / 2. számÁrvíz 2006-ban az Alföldön
-
2015 / KülönszámA Szajol–Lőkösháza vonal átépítése – Két új közúti aluljáró bemutatása
-
1997 / 2. számHidak állapota a Szegedi Üzletigazgatóság területén | 95. oldal
-
2021 / KülönszámTramTrain-közlekedés bevezetése Szeged–Hódmezővásárhely között – A nagyvasúti műtárgyak üzemeltetése