Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Az orosz nagysebességű pálya és szerelvényei
Mûszaki elmaradottságuk ellenére távlatilag a volt szocialista országok sem maradhatnak ki
a nagysebességû vasutak egész Európára kiterjedô hálózatából. Számos nemzetközi és
nemzeti tervezet látott napvilágot a leendô kelet-európai szupervasutakról. Mivel a teljesen
új speciális teljesítôképességû/szerkezetû, 250–350 km/ó sebességre alkalmas (két oldalról
zárt) pályák létesítésének költsége riasztóan nagy, Kelet-Közép-Európa viszonylag kis területû
országaiban egyelôre a meglevô fôvonalak kiépítésével, helyenkénti nyomvonal-korrekcióival
beérô dôlt technológiájú (Pendolino-rendszerû) szerelvények közlekedtetése ígérkezik reális
megoldásnak, melyekkel max. 160–220 km/ó sebesség érhetô el. E pályaköltség-takarékos
megoldásban a legnagyobb elôrehaladást Csehország tette meg, de megkezdôdött e „kvázi
nagysebességû” technológia alkalmazása Lengyelországban, sôt a Nyugat-Balkánon is.
(A magyar vasúthálózaton a Budapest–Pécs vasútvonalra készült erre a technológiára
vizsgálat – Szerk.)
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2008 / 3-4. számában.A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!