Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli Körvasút építészete
Nádorkert megállóhely
A megálló Újbuda egyik legjobban fejlődő városrészében létesül, célja a fontos ingázási célpontnak számító Infopark és környéke, az itt létrejött és bővülő oktatási, rekreációs, irodai és lakáscélú ingatlanfejlesztési területek kiszolgálása. E lokális szerepe mellett az 1-es és a várhatóan 2024 körül megépülő dél-budai fonódó villamosra történő átszállást is biztosítja (4. ábra).
Az egységes tartószerkezeti rendszer az eredeti elképzeléseknél még a statikai szempontból roppant előnyös kosárgörbéből kiindulva később a valós funkcionális és méretbeli igényekhez lett szerkesztve. Igyekezett megtalálni egy olyan keretrendszert, ami hasonló elemekből építkezve mind a nyíltvonali, mind a felbővülő állomási méretrendhez igazodni tud, s egyszerre szolgálja a már korábban ismertetettek szerint a zajvédelmet, a peronok fedését, a vasútüzemi technológia és felsővezeték tartószerkezetét, s egyfajta erős városképi elemként jeleníti meg a vasútvonalat (5. ábra).
A megfelelő utaskomfort és akadálymentesség biztosítása érdekében a peronok megközelítése minden közlekedőmagban mozgólépcsőkkel, liftekkel épül az elengedhetetlen lépcsők mellett, a szolgáltatási szegmensnek pedig fontos elemei lesznek a megfelelő minőségű átszállási és köztérkapcsolatok, az utasforgalmi mosdók, illetve az utasszámhoz és funkcióhoz méretezett bérleményi területek is (6. ábra).
Irodalomjegyzék
- BFK – https://delikorvasut.hu/
- Építészfórum – https://epiteszforum.hu/a-hangzatos-szlogeneken-tul
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.