Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli összekötő vasúti Duna-híd (8. rész) – A híd acélszerkezetének gyártási és szerelési munkái
A felemelt hídszakasz hídfő felőli végét behúzó pályára emelve görgős kocsikon juttatják a végleges pozícióba (10., 11. és 12. ábra). Az alátámasztás ebben a pozícióban szárazföldi (behúzópálya) és vízi (bárkára épített kazettás rendszerű nehézemelő állvány) egyaránt.
Az építés alatt a vízi, a vasúti (MÁV és HÉV), valamint a közúti (hídon és rakparton) forgalom, kis megszakításoktól eltekintve, zavartalan volt (13. ábra). 2020. szeptember 26-án, másfél hétig tartó megfeszített, több mint 130 embert megmozgató helyszíni munka eredményeképpen a 18 elemből helyére került az első elem (14. ábra), 2020. október 31-én helyére került a második elem, aminek emelését a 15. ábrán láthatjuk.
A harmadik elem beemelése 2020. november 16-án történt.
Az „U6” j. elemének beemelése 2020. december 9-én történt (16. ábra), ez az az egység a híd kezdőpont felőli szakasz utolsó eleme. Következő egység beemelését 2021. január 25-re tervezik.
Az elemek beemeléséről készített kisfilmek megtekinthetők a Duna Aszfalt Zrt. Facebook oldalán vagy Youtube csatornáján.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.