Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Bemutatjuk a Lencse típusú univerzális darus járműszerelvényt
Vasúti aljak, illetve rönkök rakodása
A rönkfogó adapter rönkök és vasúti aljak megfogására, rakodására alkalmazható. Minimális megfogási átmérője 100 mm. Maximális nyitása 1570 mm. Maximális névleges teherbírása 4000 kg. A rönkfogó adapter (5. ábra) a vontatójármű és a pőrekocsi darujával is alkalmazható.
Sínek, kitérőalkatrészek rakodása
A járműszerelvény mindkét darujához 8,0 m hosszú emelőgerenda (6. ábra) tartozik, amelynek névleges terhelhetősége 1 t. Az emelőgerendák használatával megoldható a több ponton emelés, tehát a hosszabb – egy helyen történő megfogás esetén lehajló, esetleg deformálódó – anyagok rakodása biztonságosan és szakszerűen végezhető. Mindkét darut működtetve az emelőgerendák segítségével hosszabb sínszálak, illetve kitérőalkatrészek emelése is megoldható, így a két daruval a daruzási előírások betartása mellett 2 t emelhető.
Cserjeirtás (mulcsozás)
A cserjeirtás olyan speciális biztonságtechnikai követelményeket támaszt a daru működtetése szempontjából, amelyek a normál horogüzem mellett még további beállításokat igényelnek. Ilyen például az, hogy mielőtt ebben a munkamódban haladó jármű cserjeirtás közben a daru gémszerkezetével akadályba ütközne, a gém képes kitérni.
Palfinger daru a gyári beállítások alapján a vágánytengelytől számított 4 m-es távolságig képes cserjét irtani az FLM/HY/FS125 típusú adapterrel (7. ábra) 1,25 m szélességben. Megfelelő munkasebesség megválasztása mellett maximum 150 mm átmérőjű cserjét képes aprítani. Üzemi fordulatszám: 2000–2200 rpm.
Az adapter csak a vontatójármű darujával alkalmazható.
További opció
Mindkét jármű daruja alkalmassá tehető – a megfelelő biztonságtechnikai egységek kiépítése mellett – személyemelő munkakosár csatlakoztatására.
Az ismertetett alkalmazási lehetőségekkel a jármű méltán szolgált rá az univerzális jelzőre (8. ábra). A MÁV Zrt. megrendelése négy járműszerelvény gyártására vonatkozott, de továbbiak gyártásával megoldható lenne az elöregedett, korszerűtlen konstrukciójú TVG-k, DGKU-k kiváltása.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.