Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új munkagépek a vasúti pályaépítésben
Kitérő-aláverő gép
Az UNIMAT 08-4x4/4S típusú kitérő-aláverő gép alkalmazható mind folyóvágányok, mind kitérők esetében (4. ábra). A kitérők gyorsabb aláverése érdekében kifordítható kalapácsokkal felszerelt az univerzális aláverő szekrények révén. A vezetőállások és a munkakabin a legkorszerűbb ergonómiai kialakításoknak felelnek meg, biztosítva a munkavállalók megfelelő munkakörnyezetét. Az aláverő gép (főgép) elöl és hátul egy-egy kéttengelyes forgóvázra támaszkodik fel, mindhárom fülke és az ágyazattömörítéshez szükséges valamennyi berendezés (aláverő, emelő- és igazítóegység, valamint a segédemelő a harmadik sínszál emeléséhez) be van építve.
Műszaki adatok
- Nyomtáv: 1435 mm,
- ütközők közti távolság: 29 240 mm,
- szélesség: 3120 mm,
- sínkoronaszint feletti magasság: 3900 mm,
- forgócsaptávolság: 14 300 mm,
- tengelytávolság a forgózsámolyban: 1800 mm,
- kerékpárfutókör-átmérő: 920 mm,
- minimális munkavégzési ívsugár: 150 m,
- minimális menetüzemi ívsugár: 230 m,
- maximális pályaemelkedés (vontatott teher nélkül): 30‰,
- gép tömege: 92 t,
- maximális tengelyterhelés: ≤20 t,
- meghajtómotor hűtése: vízhűtéses,
- üzemanyag fajtája: dízel,
- gyártó: Deutz,
- típus: TCD 16.0/V8,
- teljesítmény: 440 kW,
- üzemanyagtartály űrtartalma: 2000 l,
- megengedett sebesség saját meghajtással: 100 km/h,
- megengedett sebesség vontatva: 100 km/h,
- szabályozott sínrendszer: 48, 54, 60 kg/m,
- kitérőszabályozási teljesítmény: 1 csoport/0,5 h,
- vonali vágányszabályozási teljesítmény: 700 vfm/h.
Vágánystabilizátor gép
A DGS 62 NG a vágányok gyors és ellenőrzött stabilizálását szolgáló gép az elvégzett felújítás (emelés, irányszabályozás, ágyazattömörítés) és átépítés, valamint az új vágányfektetést követően (a szabályozás után) (5. ábra). Az ágyazat tömörítését követően a vágány kezdeti süllyedését ellenőrzött módon vízszintes irányú vibráció és a függőleges irányú statikus terhelések kombinációjával előre ki lehet váltani. A vágány így megfelelő mértékben megsüllyed, így pedig elérhető, hogy az ágyazatkövek szorosabban helyezkedjenek el, ennek következményeképpen pedig kisebb mértékű fajlagos nyomási igénybevételnek lesznek kitéve a terhelés felvételekor. Az ágyazattömörítő munkagép alkalmazásával a megmunkált pálya vágánygeometriája nem módosul, ilyenkor csupán a vágány célzott süllyesztése történik. Az elöl és hátul is egy-egy kéttengelyes forgóvázon gördülő dinamikus vágánystabilizátor gépen két vezetőállás és a vágánystabilizálási munkákhoz szükséges szerszámok (stabilizátor szerszám, mérőtengelyek) megtalálhatók (6. ábra).
Műszaki adatok
- Nyomtáv: 1435 mm,
- ütközők közti távolság: 19 640 mm,
- szélesség: 3120 mm,
- sínkoronaszint feletti magasság: 3895 mm,
- forgócsap-távolság: 12 000 mm,
- tengelytávolság a forgózsámolyban: 1800 mm,
- kerékpárfutókör-átmérő: 920 mm,
- minimális munkavégzési ívsugár: 150 m,
- minimális menetüzemi ívsugár: 230 m,
- maximális pályaemelkedés (vontatott teher nélkül): 30‰,
- gép tömege: 65 t,
- maximális tengelyterhelés: ≤20 t,
- meghajtómotor hűtése: vízhűtéses,
- üzemanyag fajtája: dízel,
- gyártó: Deutz,
- típus: TCD 16.0/V8,
- teljesítmény: 440 kW,
- üzemanyagtartály űrtartalma: 2000 l,
- megengedett sebesség saját meghajtással: 100 km/h,
- megengedett sebesség vontatva: 100 km/h,
- szabályozott sínrendszer: 48, 54, 60 kg/m,
- vonali vágánystilizációs teljesítmény: 2300 vfm/h.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.