Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Intelligens diagnosztikai rendszerek – Kitérődiagnosztika (2. rész)
3.1. VAE Roadmaster 2000 Light
A Light változat a VAE Roadmaster 2000 alapverziója (3. ábra), amely a váltóhajtóművet használja érzékelőként a váltóban fellépő rendellenességek korai felismerésére, ehhez a hajtómű áramfelvétele szolgál diagnosztikai adatként (4. ábra). Árammérésre jelfogóteremben elhelyezett visszahatásmentes áramváltót használnak.
A kontakt nélküli mérés előnye a primer (hajtómű áram) és a szekunder (adatgyűjtő elektronika) közti galvanikus elszigetelés. Ennek a módszernek köszönhetően nem kell beavatkozni az üzemeltető hálózatába. Az adatgyűjtő elektronika által gyűjtött adatokat ipari kommunikációs interfészeken keresztül továbbítják az üzemeltető szerverére. Ez a szerver az átvett mérési adatokat menti és megjeleníti.
Az így kapott adatokat megfelelő intelligens kiértékelő eljárás segítségével feldolgozzák és összehasonlítják a referenciaértékekkel. Így lehetséges a hibák időben történő detektálása, valamint a keletkezett hiba helyének megállapítása. Ez különösen leegyszerűsíti az üzemzavarok megszüntetését. Szükség esetén a mérési pontok számát és az ellenőrzött paramétereket bármikor ki lehet egészíteni. Riasztás és adatok ábrázolása a VAE Roadmaster 2000 Lightnál a többi verzióéval (Advanced, Pro) megegyezik, ezt az adatmegjelenítés, illetve felhasználói felület című fejezetben tárgyaljuk.
3.2. VAE Roadmaster 2000 Advanced
A VAE Roadmaster e változatánál az érzékelők közvetlenül a kitérőbe vannak beépítve, ezzel több kritikus paraméter egyidejű megfigyelésére van mód (5. ábra). A megfigyelt pontok számát és elhelyezkedését a vevőkkel egyeztetve állapítjuk meg. A kitérőről összegyűjtött adatok az adatgyűjtő elektronikán keresztül jutnak a kiértékelő állomásra (váltóállításhoz szükséges erő és idő, csúcssínpozíció, hőmérséklet, visszamaradó erők stb.). A szerverszobába történő adatátvitel a vevő igényei szerint alakítható, így integrálható újonnan kiépülő rendszerekbe, valamint lehetőség van a már meglévő kommunikációs rendszerek felhasználására is. Ennek megvalósításához több lehetőség közül lehet választani (vezetékes módon, rádióhálózat segítségével).
A mérési adatokat a megfelelő kiértékelési módszerrel dolgozzuk fel, referenciaértékkel hasonlítjuk össze, tehát a hibákat időben fel lehet ismerni. A mérési értékek közvetlen rögzítésével a váltómeghibásodások számát csökkenteni lehet. Az ezzel a rendszerrel megszerzett információk részletesebbek és pontosabbak, mint a VAE RM 2000 Light esetében.
A lapszám PDF dokumentumként való letöltéséhez kattintson ide!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.