Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli összekötő vasúti Duna-híd – 13. rész – A valóra vált álom
Ebben az évben, május 4-én emelték be a helyére a harmadik (déli) hídszerkezet utolsó elemét, az úgynevezett zárótagot. A beruházás következő időszakában kötik be az elkészült harmadik hídszerkezetet a vágányhálózatba (2. ábra).
A hordógurítási ünnepségen Szabó Gábor, a Duna Aszfalt projektvezetője ismertette az elmúlt évek eseményeit. Elmondása szerint 20 éves álom valósul meg hamarosan az itt lévő vágányépítéssel és -felújítással. 2019-ben a tervezéssel vette kezdetét a projekt, és az óriási tempónak köszönhetően gyakorlatilag három-négy hónap alatt elkészítették a tervezők a teljes kiviteli tervet és a hozzá tartozó gyártmányterveket.
Időközben megrendelték az acél alapanyagot, és 2020 év elején a Duna Aszfalt lengyel üzemében elkezdődött a gyártás. Május elején érkeztek az első elemek Csepelre, eközben az alépítmények építése is elindult.
2020 szeptemberében két úszódaru segítségével megtörtént az első elem beemelése, majd a következő év április 25-én az első hídszerkezet forgalomba helyezése. Nem sokkal később a második hidat is elbontották, majd decemberre az ide kerülő szerkezet is megépült és forgalomba helyezték. Ekkor kezdődött a harmadik híd bontása és szerelése. A kettes és a hármas hídszerkezet mindössze 30 nap alatt került a helyére.
Irodalomjegyzék
- [1] https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2022/07/atgurult-a-hordo-a-dovh-harmadik-hidjan-is-fotok
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.