Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli összekötő vasúti Duna-híd – 13. rész – A valóra vált álom
Több mint huszonöt évvel ezelőtt kezdtük el azt az előkészítő-tervező munkát, aminek eredményeként 2022. július 8-án az átépült Déli összekötő vasúti Duna-híd utolsó, harmadik hídszerkezetén is sor került az átadás előtt álló hídépítések hagyományos eseményére, a hordógurításra (1. ábra). A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) együttműködésében valósult meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végezte. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
1998. 6. szám:
- Vörös József – A MÁV nagyfolyami vasúti hidjai – A Budapest Déli összekötő vasúti híd harmadik vágányú szerkezete
- Puskás György – A Déli összekötő vasúti híd szerepe a magyar vasúti hálózatban
- Rétháti Kálmán – A Déli összekötő vasútihíd-pillérek vizsgálata és az elkészült átalakítások
- Csányi László – A Budapest Déli összekötő vasúti Duna-híd VII. mederpillér-alapjának megerősítése
2017. 4. szám:
- Tóth Axel Roland – Nagyfolyami vasúti hidak alépítményei (2. rész) – A Duna-hidak alépítményi hibáinak helyreállítása
2018. Különszám:
- Sztankó Nikolett – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (1. rész) – A híd múltja
- Álló László, Horváth Adrián – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (2. rész) – A tervezést meghatározó körülmények, építéstechnológia
- Duma György, Gyurity Mátyás – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (3. rész) – A felszerkezet tervezése
- Hiros Károly – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (4. rész) – Az alépítmények felújításának tervezése
2020. 3. szám:
- Csomós Anna – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (5. rész) – A beruházás előkészítése
2020. 4. szám:
- Duma György, Gyurity Mátyás, Hiros Károly – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (6. rész) – A hídfelszerkezet és az alépítmények kiviteli terveinek készítése
2020. 5. szám:
- Álló László – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (7. rész) – Technológiai tervezés
2021. 1. szám:
- Szabó Gábor, Vörös József – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (8. rész) – A híd acélszerkezetének gyártási és szerelési munkái
2021. 3. szám:
- Vörös József – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (9. rész) – Az összekötő vasút története
- Vörös József – Sikeresen vizsgázott a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányú szerkezete
2021. Különszám:
- Szabó Gábor – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (10. rész) – Acélszerkezetek gyártása
- Álló László, Horváth Adrián – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (11. rész) – Szerelés, a szerkezetek mozgatása
- Dr. Dunai László, Dr. Kövesdi Balázs – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (12. rész) – A B1 jelű szerkezet próbaterhelése
2022. 5. szám:
- Vörös József – A Déli összekötő vasúti Duna-híd (13. rész) – A valóra vált álom – A most elkészült alépítménymegerősítés és az új hídszerkezetek jól tükrözik azt az óriási fejlődést a hidak tervezési előírásaiban, a felhasznált anyagok minőségében, a statikai méretezés módjában, a gyártás- és szerelési technológiában, ami az 1877-ben megépült első hídszerkezet (6. ábra) óta bekövetkezett.
Irodalomjegyzék
- [1] https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2022/07/atgurult-a-hordo-a-dovh-harmadik-hidjan-is-fotok
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!