Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A hídszolgálat elmúlt három éve, a jövő feladatai
A folyamat közvetlenül nyilván nem megállítható, de előrelátható, és ezért hatása tervezhető.
További statisztikai megállapítások:
- A 100 év feletti korosságú hídjaink száma összesen 88 db, ezen belül az A vonalkategóriájú vonalainkon 27 db;
- A 81–100 év korossági sávban ugyanez az eloszlás 64, illetve 18 db hidat jelent;
- Összesen tehát az A vonalkategóriájú vonalainkon 45 db min. 80 éves híd található – ezek építési éve 1932–1941!
- Az 51–70 év korossági sávban 543 db, ezen belül az A vonalkategóriájú vonalainkon 231 db híd található.
Humánerőforrásaink
Adódik a kérdés, ha ez a feladattömeg érzékelhetően közeledik felénk, melyek az üzemeltetői oldal humánerőforrásra vonatkozó válaszai?
Elkészítettük a hídszolgálat (207 fő) szolgálati idő és életkor szerinti megoszlását, melyeket a 6. és 7. ábrákon mutatunk be:
Az ábrákból két lényeges dolog azonnal leszűrhető: a magas szolgálati idő nyilván magas átlagéletkorral párosítható. Az elkövetkező 12-15 évben az állományunk fele eltávozik a munka világából, azonban sajnálatosan a végrehajtási szint az, amelyik ebben a körben túlreprezentált. Ez jelen esetben a 2-3 szakmás, helyismerettel és a szakma különféle fogásainak ismeretével rendelkező munkavállalói kört jelenti!
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.