A cikk szerzője:

Tóth Tibor ügyvezető
Sztrádaline Kft.

A szintbeni vasúti átjárók fejlesztése (2. rész) – A vasúti átjárókban történt balesetek sajtóvisszhangja

A vasúti átjárók a közutak és a vasutak kiemelt kockázatú találkozási pontjai. A legveszélyesebb vasúti átjárók évenkénti rangsorolása nemcsak közlekedésbiztonsági, hanem gazdasági és infrastruktúra-fejlesztési szempontból is rendkívül fontos.

 

A rendőrség szóvivője hozzátette: az autó egyetlen utasának sem volt bekapcsolva a biztonsági öve, és bár a kisgyerek gyermekülésben ült, azt nem rögzítették az autóban. A jármű hátsó részét érte az ütközés, az anya és gyermeke ott utazott (4. ábra).

4. ábra. Vonatbaleset Zalakomárnál (Forrás: ma.hu)

  • Egy februári hír szerint egy személyautó akart áthaladni Hatvanban, a Hegyalja úti vasúti átjárón, amikor – egyelőre tisztázatlan okokból – összeütközött egy tehervonattal (5. ábra).
  • Lillafüreden egy Opel hajtott a vonat elé (6. ábra). A vasúti átjáró nem egyenlő a sorompóval! Kivehető, hogy a bal oldali fényjelzőn nem az alsó „fehér jelző” világít, hanem valószínűleg a fölötte levő két vörös.

5. ábra. Vonatbaleset Hatvanban, a Hegyalja úti vasúti átjáróban (Forrás: heol.hu)6. ábra. Vonatbaleset a lillafüredi vasúti átjáróban (Forrás: mon.hu)

 

  • Előfordul időnként, hogy a vasút üzemeltetőjénél keletkezik a műszaki probléma, és ebből adódik a vészhelyzet. Legtöbbször az átjáró fényjelző készüléke nem vált át szabad jelzésről tilosra, vagy a sorompó csapórúdja nem záródik le. Arra is volt példa, hogy a fényjelző készülék és a sorompó nem működött szinkronban.
A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2015 / 6. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©