Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A szintbeni vasúti átjárók fejlesztése (2. rész) – A vasúti átjárókban történt balesetek sajtóvisszhangja
A vasúti átjárók a közutak és a vasutak kiemelt kockázatú találkozási pontjai. A legveszélyesebb vasúti átjárók évenkénti rangsorolása nemcsak közlekedésbiztonsági, hanem gazdasági és infrastruktúra-fejlesztési szempontból is rendkívül fontos.
- Az eset azt példázza, hogy a hosszú, alacsony felépítésű járművek milyen könnyen fennakadhatnak az átjárókban. Igaz, a fenti példa külföldi, de nagy számban találunk nálunk az Alföldön is olyan kereszteződéseket, amelyeknél a sínkorona magassága és a csatlakozó közút tengelymagassága között akár 30–40 cm szintkülönbség is van. Ez pedig elég ahhoz, hogy egy jármű fennakadjon (11. ábra).
- Sajnos gyakori eset, hogy az erősen ittas személy képtelen áttolni a vasúti átjárón a kerékpárját, inkább otthagyja a biciklit a síneken. Egy debreceni férfi például olyan sokat ivott, hogy amikor éjszaka hazafelé tartva át akarta tolni a biciklijét a vágányokon Tiszalöknél, ezt az akadályt már nem tudta venni. Gondolt egyet, a sínre döntötte kétkerekűjét, majd pár méterrel arrébb lefeküdt aludni. Az érkező vonat hiába fékezett, nem tudott már megállni, és áthajtott a biciklin. A földön fekvő férfinak nem lett baja, de tettével veszélyeztette a vasúti közlekedés biztonságát (12. ábra).
- A tiszalöki esetet megelőzte egy korábbi hasonló. Balatonlellén ment keresztül a vonat egy a síneken hagyott kerékpáron. Annak tulajdonosát nem találták meg.
- A váci rendőröknek könnyebb dolguk volt két éve. A vágány mellett aludt a részeg biciklis, miközben járgánya a sínpáron hevert. A kerékpárost pénzbüntetésre ítélte a bíróság.
- Az elmúlt öt évben az esetek többségében nem a vasúti infrastruktúra hiányosságai vezettek tragédiához: a balesetek közel 99 százalékát a gépjárművezetők okozták. A vasúti átjárókban bekövetkező balesetek megelőzése nemcsak vasúti és közúti, hanem gazdasági és társadalmi érdek is.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!