Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A szolnoki Tisza-híd gyártási és szerelési munkái
A decemberi időjárás szerencsénkre „kivitelezőbarát” volt, és így az időjárási viszonyokra rendkívül kényes Edilon rendszer kivitelezését fűtött sátorban ugyan, de problémamentesen el tudtuk végezni.
Januárban elvégeztük a déli hídszerkezet statikus, illetve mindkét híd dinamikus próbaterhelését. A próbaterheléseknél 2 db Bombardier mozdonyt és 4 db M62-es mozdonyt használtunk terhelő járműként. A dinamikus próbaterhelésnél 40, 60, 80, 120 és 160 km/h sebességgel közlekedtek a mozdonyok.
Ezután Millér és Szajol között mindkét pályán (mindkét hídszerkezeten) megindulhatott a vasúti forgalom.
Az ideiglenes jármokra kitolt régi hídszerkezet bontását idén márciusban kezdtük meg. A szállítható méretre darabolt hídszerkezetet a MÁV szolnoki telephelyére kell szállítanunk (11–12. ábra).
A projekt idén a Millér–Szolnok szakasz átépítésével folytatódik. Itt több kisműtárgy átépítése mellett felújítjuk a közel 70,0 m felszerkezetű Zagyva-hidat is.
A vágányzárban végzett munkák összefoglalása
- egy hét alatt kitoltuk a 2300 t-s régi híd acélszerkezetét;
- keresztirányban betoltuk az új bal vágány hídjának 900 t-s felszerkezetét;
- kiépítettük az Edilon rendszerű vasúti pályát;
- behúztuk a szükséges hírközlő és biztosítóberendezési kábeleket;
- felélesztettük a felsővezetéki hálózatot;
- próbaterheltük az új hídszerkezeteket.
A régi hídszerkezeten utolsóként és az új hidunkon elsőként áthaladó vonatok között eltelt idő mindössze hét nap volt!
Ezúton is, még egyszer szeretnénk megköszönni minden résztvevő áldozatos munkáját.
Rendkívül büszkék vagyunk, hogy részesei lehettünk ennek a hazai hídépítési gyakorlatban is egyedülálló munkának.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.