Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Alépítményhibás pályaszakaszok helyreállítása a 20-as számú vasútvonalon
A kezelt földműre, az elkészült átmeneti zóna határáig, durva szemcsés töltésképző anyagot (15. ábra), a zárórétegre georadarral észlelhető geotextíliát, majd 40 cm védő-erősítő réteget építettek. A zúzottkőágyazat megerősítésére triaxiális georácsot terítettek (16. ábra). A bal oldali rézsű burkolására természetes alapú fűszövetet alkalmaztak (17. ábra). A pálya jobb oldalán íves szelvényű előregyártott elemekből burkolt árkokat építettek (18. ábra), becsatlakoztatva a műtárgyakhoz. A felépítményt a vízszintes és magassági vonalvezetés vonatkozásában 225 kN tengelyterhelés és 120 km/h tervezési sebesség figyelembevételével építették meg (19. ábra).
Szentgál–Városlőd-Kislőd
A Szentgál–Városlőd-Kislőd közötti szakaszon a salakot 1,00–3,90 m mélységig kifejtették (20–21. ábra), a meglévő töltéshez csatlakozás biztosítására a bal oldali rézsűt belépcsőzték (22. ábra). A kezdőpont felőli bevágás rézsűjéből vízszivárgás jelent meg, áztatva a megbontott alépítményt (23. ábra).
A kritikus pályahibák környezetében, a bal oldali rézsűben lokális vízkilépés mutatkozott (24. ábra). Az anomália helyén kutatógödröt készítettek, amely szintén vízzel telítődött. A vizesedések közelében egykori kőbordák is felszínre kerültek.
Irodalomjegyzék
- MÁV Zrt. Tervtár, Szombathely.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.