Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Budapest Nyugati pályaudvar (2. rész) – Az infrastruktúra-felújítási munkák
Budapest pályaudvarai közül a Nyugati pályaudvar épült meg elsőként a Pest–Vác-vasútvonal 1846. évi megnyitására. Az ezt követő évtizedekben, a magyar vasúthálózat fokozatos kiépülésével, további jelentős vonalak és viszonylatok kezdőpontja lett, mind a távolsági, mind az elővárosi személyszállítás területén. A második világháborút követő újjáépítés és az erőltetett ütemű iparosítás munkaerőigénye, majd az agglomerációs övezet – főleg a rendszerváltás utáni – robbanásszerű lakosságnövekedése az utazási igények folyamatos növekedését eredményezte. A pályahálózat avulása és a bekövetkezett változások miatt a pályaudvar vágányhálózatának teljes felújítását kellett elvégezni.
Nyugati pályaudvar munkái
- Kitérőcserék az I. és II. kitérőkörzetben, 48 rendszerű, talpfás kitérő helyett B54 rendszerű egyszerű, illetve átszelési kitérők beépítésével, összesen 14 csoport (4. ábra).
- A 70. vonalra vezető „hideg” bal-jobb, „szobi” bal-jobb vágányok átépítése 48 rendszerű, talpfás, hevederes felépítményről 54 rendszerű, hézagnélküli, betonaljas kivitelűre, összesen 4757 vm (5. és 6. ábra).
- A Dózsa György úti vasúti felüljáró vasbeton hídszerkezetének vágányok alatti szigetelése és a hídszerkezet károsodásainak javítása 1535 m2 (7. ábra).
- Az aszfaltburkolatú peronok újraaszfaltozása teljes felületen a vágányok között és a vágánycsarnokban, összesen 16 403 m2 (8. ábra).
- Taktilis, „okosbottal” is érzékelhető vakvezető sávok elhelyezése az összes utasperonon.
- Kitérőalkatrész-csere: 16 csoport.
- Szórványos talpfa-, kitérőfa-, betonaljcsere összesen 1065 darab.
- Síncsere: 196 fm.
- Vasbetonaljfurat-javítás: 516 furat.
A X–XI. vágányok közötti, a vágánycsarnok folytatásában lévő acélszerkezetű perontető teljes felújítása: új fedés, vízelvezetés, világítás, korróziós tartószerkezeti problémák javítása (9. ábra).
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!