Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Kisteleki Mihály
Kisteleki Mihály Újpesten született 1939-ben. A Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karát 1962-ben végezte, majd 1967-ben az Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetemen dízel- és villamosvontatási szakmérnöki diplomát szerzett. 1976-ban védte meg gazdasági mérnöki diplomáját a BME-n. 1994-ben kapta meg az Európa-mérnöki minősítést. A Közlekedéstudományi Egyesület korábbi főtitkárhelyettese. A BME Vasúti Járművek tanszékén 27 évig meghívott előadó. Főbb kitüntetések: Baross Gábor-díj, Mikó Imre-díj, KTE-kitüntetések, Magyar Köztársaság bronz érdemkereszt. Az 1984-ben megalakult MÁV História Bizottságot 1998 és 2021 között vezette. A budapesti HÉV-nél és a Vasúti Tudományos Kutatóintézetben eltöltött évek után a MÁV Vezérigazgatóságon több mint 25 esztendeig dolgozott különböző beosztásokban, nyugdíjazásáig a MÁV Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet igazgatója. Nyugdíjazását követően tevékenyen részt vett a korszerű, nagy értékű, nemzetközi forgalmú személykocsi-állomány létrehozásában és annak fenntartási rendszerének kialakításában, továbbá szakértőként aktívan közreműködött az elővárosi villamosmotorvonat-projekt megvalósításában. Ebben az időben a MÁV Zrt. elnöki kabinetjének döntés-előkészítő szakértője, jelenleg a MÁV Zrt. Stratégiai és Projektfelügyeleti Főigazgatóság kiemelt tanácsadója. Szakmai oktatóanyagok, egyetemi jegyzetek, szak- és ismeretterjesztő könyvek, kiadványok készítésében társszerzőként vett részt. Rendszeresen publikál szakmai folyóiratokban – több cikke jelent meg a Sínek Világában is.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
1993 / 1. számA járműjavítás átalakítása | 16. oldal
-
1999 / 4. számA Magyar Vasúttörténeti Park 2000. évben tervezett megnyitásának előkészületei | 180. oldal
-
2024 / 1. számA MÁV História Bizottságának 40 éves története
-
2013 / 1. számLassújelek hatásai a vasúti közlekedés költségeire
-
1998 / 3. számKoncessziós villamosítás a MÁV hálózatán | 170. oldal
- Varga Jenő 1939–2019
-
2017 / 4. számVolt egyszer egy Vatuki