Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Rugalmas ágyazású kiöntött csatornás vasúti felépítmény (4. rész) – Függőleges síkú stabilitás vizsgálata
Megvizsgáltam különböző rugóállandó, f0 és f értékek mellett miképp viselkedik egy 60E1 r. és egy SA42 r. sínszál. A vizsgált sínprofilokat a 4. és 5. ábra szemlélteti.
Azt tapasztaltam, hogy ha ábrázolom rugóállandóként f0 függvényében az egyes f értékekkel a pontos számítással és a közelítő számítással meghatározott Pcrit értékek hányadosát, akkor sínrendszertől, rugóállandótól függetlenül a 6. ábrán látható grafikont kaptam a vizsgált esetekben.
A jelmagyarázatban szereplő 0,01; 0,02; 0,03 adatsorok f = 0,01 m, f = 0,02 m, f = 0,03 m megengedhető húrmagasságot jelölik.
Annak érdekében, hogy minél egyszerűbb összefüggést lehessen megalkotni, f0/f függvényében ábrázoltam a három összefüggést, és a 7. ábrán látható grafikont kaptam.
A könnyebb tárgyalásmód érdekében az alábbi hányadosokat a továbbiakban a következő módon jelölöm:
és
Irodalomjegyzék
- [1] Coenraad Esveld: Modern Railway Track. Second Edition, MRT-Productions, 2001, Zaltbommel.
- [2] M. A. Van: Stability of continuous welded rail track, Delft, 1997.
- [3] Dr. Horváth, dr. Kerkápoly, dr. Megyeri: Különleges vasutak. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1978, 96–124. o.
- [4] Dr. Horváth Attila, dr. Kerkápoly Endre: Földalatti vasutak pályaszerkezetei. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 1974, 177–178. o.
- [5] Stefan Lehner: Kontinuierlich eingegossene Schiene. Temperaturverteilung-Verbundwirkung_Brücken, 2006, München.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.