Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új útcsatlakozás a vasúti átjárókhoz a fektetőgerenda nélküli STRAIL B-széles szegélygerendával
2017 óta több száz útátjáró épült át Európa-szerte B-széles szegélygerendával. Az üzemeltetők nagyon jó tapasztalatokat szereztek eddig, mind a B-széles szegélygerendáról, mind pedig a kapcsolódó alépítmény állapotáról.
A B-széles szegélygerenda jobb és gyorsabb alternatívát jelent a hagyományos építési módszerrel szemben (14. ábra).
Az előnyöket az alábbi pontokban foglaljuk össze:
– jobb teherátadás a nagy felületű szegélykövek miatt,
– kevesebb alépítményi munka és a száraz kapcsolat miatt nincs kötésidő,
– rövidebb építési idő a célszerűen megválasztott építési módszernek köszönhetően,
– rövidebb közúti és vasúti lezárási idők,
– karbantartás során, szükség esetén, az elemek egyszerűbben emelhetők, süllyeszthetők.
A gyors beépítés lehetősége és a jó üzemeltetői tapasztalatok egyre több beruházót győznek meg arról, hogy útátjáróik aszfalthoz történő csatlakozását B-széles szegélygerendával alakítsák ki. A MÁV Zrt.-vel egyeztetve várhatóan 2023-ban épül be Magyarországon az első STRAIL útátjáró ezzel a megoldással.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.