Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Vác állomás korszerűsítése
A gyalogos-aluljáró kivitelezése a folyamatos utasforgalom biztosítása mellett fejezhető be, ami a szakkivitelezőre többletfeladatot ró. A Hídépítő Zrt. rugalmas hozzáállásáért minden érintett a köszönetét fejezi ki. A gyalogos-aluljáró építése a 8. ábrán látható.
Organizációs lehetőségek
Az állomás speciális adottsága az, hogy az építési terület a város belterületén helyezkedik el, és közel 60%-a magánterületekkel és közintézményekkel határos. A kiszélesített peronok és a beépítettség miatti szűk hely miatt az állomás mindkét oldalán gabion támfalakat és zajárnyékoló falakat kellett építeni 9. ábra.
Az igénybe vehető utak lehetősége korlátozott azok műszaki állapota, a súlykorlátozások vagy a helyi szabályozások miatt. Ezért volt szükség arra, hogy több építési fázisban, ideiglenes közúti átjárók kiépítésével, a forgalmi vágányon keresztül történjen a munkaterület kiszolgálása.
A közlekedési útvonalak karbantartása a fokozott lakossági felügyelet mellett szinte folyamatos tevékenységet jelentett a konzorcium számára.
Külön takarító alakulat felállításával lehetett megoldani a por, illetve a sármentesítést.
A tárolóterületeket illetően kedvező volt a helyzet, mert a megszűnő raktárak és egyéb célú vágányok, valamint a meglévő rakodó- és tárolóterületeken a szakkivitelezőknek elegendő hely állt a rendelkezésükre. A vágányépítések jelentősebb részleteit a 10–12. ábrán mutatjuk be.
Kapcsolattartás az önkormányzattal és a lakossággal
A munkák indításakor több lakossági fórumra is sor került az önkormányzat közreműködésével. Ennek ellenére a kivitelezés során számos – pozitív és negatív – lakossági és utasészrevétel volt és van most is. Köztük voltak olyan észrevételek, amelyeket a konzorcium saját hatáskörben kezelni tudott, például közterületek, magánterületek rendezése, tiszteletben tartása, utastájékoztatás és utasterelés megfelelő kialakítása, épületkárok felmérése, kezelése stb. Voltak és vannak olyan igények, amelyek vállalkozói hatáskörben nem rendezhetők, például pluszigény zajárnyékoló falra vagy zajárnyékoló fal elhagyása.
A folyamatos forgalomterelés változásai miatt az utasok türelme az esetek többségében hamar elfogyott. A megszokás nagy úr! A lakosság többsége viszont örül a korszerű állomásnak.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.