Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Dr. Horvát Ferenc
Dr. Horvát Ferenc okleveles építőmérnök, vasútépítési és -fenntartási szakmérnök, műszaki doktor, a közlekedéstudomány kandidátusa. 1975 és 2016 között – nyugdíjba meneteléig – volt a Széchenyi István Egyetem, illetve annak jogelődei oktatója, eközben a Vasúti Pálya és Geodézia Tanszék vezetője, az Építési Intézet igazgatója, majd fakultási illetve intézeti igazgatóhelyettes. A BSc és MSc szintű oktatás keretében a vasúti pálya tervezésével, építésével, fenntartásával foglalkozó tárgyakat oktatott. A Széchenyi István Egyetem Multidiszciplináris Műszaki Tudományi Doktori Iskola oktatója és sikeres doktori témák vezetője. Oktatói tevékenysége mellett jelentős kutatás-fejlesztési munkákat is végzett. Több szakkönyv társszerzője, számos cikket, tanulmányt írt magyar, angol és német nyelven. Jelentős mértékben közreműködött a vasúti pálya kialakítására vonatkozó MÁV-utasítások korszerűsítésében. Gyakorlati szakmai tevékenysége során több tucat új nagyvasúti, illetve közúti vasúti felépítményszerkezeti megoldás megfelelőségét vizsgálta. Tudományos konferenciák, kamarai továbbképzések kedvelt és elismert előadója. Munkáját Jáky József-díj (KTE) 1994, Vásárhelyi Boldizsár-díj (Maut) 2015, Csány László-díj (MMK) 2017, Arany mérföldkő-díj 2019, Vasútért kitüntetés 2020 kitüntetésekkel ismerték el.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2006 / 2. számA Cegléd-Szeged vasútvonal átépítésének alépítményi kérdései
-
2006 / 3-4. számSzajol-Nyíregyháza vasútvonal alépítmény-rehabilitáció Szajol-Püspökladány között
-
2007 / 3-4. számFelépítményszerkezeti károsodások vizsgálata útátjárókban
-
2008 / 3-4. számA vasúti alépítmény állapota és méretezése II.
-
2009 / 1. számA vasútépítés és fenntartás új szabványai
-
2009 / KülönszámVasúti pálya átvezetése a hídon
-
2012 /Geoműanyagokkal erősített vasúti zúzottkő ágyazat újszerű vizsgálata többszintes nyíróládában
-
2014 /A sínfej-hajszálrepedések műszaki és gazdasági alapú kezelése
-
2002 / KülönszámA teherviselő vasúti alépítményi rétegszerkezet kialakításának egyes kérdései | 52. oldal
-
1990 / 2. számA vasúti alépítmény méretezésének megbízhatósága műszaki textiliák esetén | 68. oldal
-
2016 /A vasúti pályakarbantartási stratégia megújításának szükségessége a hazai gyakorlatban
-
2005 / KülönszámA zúzottkő ágyazatos, keresztaljas vasúti felépítmény fejlesztésének egyes kérdései | 41. oldal
-
2022 / 1. számÁgyazat nélküli felépítmény földalatti vasúti vonalakon – Diszkrét sínleerősítések
-
2024 / 2. számAz íves hézagnélküli vágány vízszintes síkú kivetődéssel szembeni állékonyságának számítási módszerei
-
2013 / 1. számÁtmeneti szakasz kialakítása ágyazatragasztással, eltérő függőleges merevségű pályaszakaszok csatlakozásánál
-
2018 / KülönszámHíd és vasúti folyópálya közötti átmeneti szakaszok kialakítása
-
2010 / 1. számHézagnélküli vágányokkal kapcsolatos előírások korszerűsítése
-
2011 / 2. számA magyarországi és az európai nagysebességű vasúti hálózat
-
2011 / 3. számÉpítőmérnökök képzése a Széchenyi István Egyetemen
-
2011 /A vasúti alépítmény-karbantartás és -rehabilitáció kérdései
-
1998 / 2. számSebességemelési terv a GYSEV Fertőboz-Sopron közötti pályaszakaszára | 96. oldal
-
2021 / 1. számSínfej-hajszálrepedésekkel terhelt vágányok állapotának statisztikai alapú jellemzése
-
2016 /Szálerősített műanyag- kompozit gyaloghidak
-
2020 /Vasúti híd provizóriumok növelt sebességre és támaszközzel