A cikk szerzője:

Hegedűs Magdolna műszaki szakelőadó
Máv Zrt.

A 40a vasútvonal korszerűsítése (1. rész) – A Budapest Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz

A 40. számú vasútvonal Budapest Kelenföld (kiz.)–Százhalombatta (kiz.) szakaszán, az évekig tartó előkészítést követően, 2017 elején kezdődtek meg a korszerűsítési munkálatok. A beruházás kiterjedt a teljes állomási és nyílt vonali részekre. Átépült a vágányhálózat, a felsővezetéki hálózat, a biztosítóberendezés, a műtárgyak nagy része, megújult a vízelvezető rendszer, új, korszerű, akadálymentesen megközelíthető peronok várják az utazóközönséget, az egyes forgalmas szintbeni keresztezéseket közúti alul- és felüljárók váltották ki.

P+R parkolók, rakterületek épültek
 

  • Budafok megállóhelyen a vasúti pálya jobb oldalán a meglévő P+R parkoló folytatásában.
  • Háros állomás I. számú vágány jobb oldalán, a végpont irányában a régi raktárépületek helyén épült P+R parkoló (9. ábra), illetve katonai rakodó és burkolt rakterület.
  • Nagytétény-Diósd állomás bal oldalán P+R parkoló, buszforduló épült.
  • Érd állomás jobb oldalán, a Csalogány utca felőli oldalon épült meg a projekt keretében P+R parkoló.
  • Érd állomás bal oldalán, a Tolmács utca felől a P+R parkoló külön tenderben valósul meg.

9. ábra. Háros állomás P+R parkoló és állomási előtér

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »

Irodalomjegyzék

  • [1] A Kelenföld (kiz.)–Százhalombatt (kiz.) beruházás engedélyezési, kiviteli tervei, megvalósulási tervei, valamint a projekt során keletkezett dokumentumok.
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2022 / 3. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©