Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A 40a vasútvonal korszerűsítése (2. rész) – A Százhalombatta–Pusztaszabolcs-vonalszakasz
Ercsi–Pusztaszabolcs nagygéppel átépített vágányszakaszok
Az Ercsi elágazás–Iváncsa (376+00–402+50 szelvény között), illetve az Iváncsa–Pusztaszabolcs (439+00–462+50 szelvény között) vonalrészek al- és felépítményátépítése mindkét vágány esetében nagygépes technológia alkalmazásával készült. Az új alépítményt a PM 1000-es gép, a felépítményt az SMD-80-as gép alakította ki. A felépítmény 60E2 sínekkel és LW betonaljakkal épült (15–17. ábrák).
Útátjárók
- 397+79 földút.
- 426+90 6205 jelű országos közút.
- 452+39 földút.
- 471+69 Pusztaszabolcs, Akácfa utca.
- 486+21 Pusztaszabolcs, Adonyi út, 6207 jelű közút.
A közúti-vasúti szintbeni keresztezéseket gumielemes burkolattal építették.
A vágányzóna és az útburkolat egzakt elhatárolása érdekében valamennyi közút-vasút szintbeni keresztezésnél előregyártott vasbeton szegélybordát és a hozzá tartozó külső elemes burkolatot alkalmaztak.
Az útátjárók víztelenítését a vasúti folyópályáéval megegyező minőségű szivárgórendszerrel alakították ki (útátjárónként két szivárgóaknával és előregyártott beton előfejjel).
A villamos felsővezeték mindkét projekt esetében a pályával együtt átépült. A D55 típusú biztosítóberendezés ideiglenesen lett telepítve, a végleges Siemens biztosítóberendezés kiépítése egy másik projekt részeként valósult meg.
Az átépítés óta eltelt időszak üzemeltetői tapasztalatai kedvezők. Garanciális problémák időről időre jelentkeznek ugyan, de ezek a kialakult eljárásrend szerint jól kezelhetők. A megépült részek mindenki megelégedésére szolgálnak.
Köszönetnyilvánítás
A cikk illusztrálására használt fényképfelvételeket Bíró Attila (Magyarmérnök) és Vasútépítők Kft. dolgozói készítették. Ezúton köszönjük meg azok rendelkezésre bocsátását.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.