Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Déli pályaudvari alagút bejáratának ideiglenes helyreállítása
A helyreállítás tervezett kialakítása
Az akut helyzetre való tekintettel viszonylag rövid időn belül ideiglenes megoldást kellett tervezni és kivitelezni, a vasúti közlekedés menetrend szerinti haladása érdekében minél előbb. Fontos volt továbbá, hogy a későbbi végleges helyreállítás alapjául szolgáló megoldás szülessen.
A helyreállítási munkálatokat 2015. március 13-án kezdhette meg a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft., de a kiviteli tervek még a rézsűcsúszáshoz vezetett okok pontos ismerete nélkül készültek. A megerősítésnek négy fő eleme volt, ezeket a tervezés során szem előtt kellett tartani:
- a felső meredek zóna megtámasztása talajszegezéssel;
- az alsó zóna megtámasztása talajtámfallal;
- víztelenítés, vízelvezetés;
- a szárnyfal és az attikafal visszaépítése a tehermentesítések után.
A felső zóna stabilizálása volt az elsődleges feladat ahhoz, hogy biztonságosan el lehessen távolítani a lecsúszott földtömeget, ezzel tehermentesítve az alagút homlok- és szárnyfalát.
Irodalomjegyzék
- [1] Molnár Jenő Pál, Pozsár László (2015): Bp.-Déli pu.–Kelenföld állomásköz. 18+00 hm. sz. alagút kapuzat feletti rézsűromlás talajmechanikai vizsgálata geotechnikai szakvélemény és javaslattétel. Geo-Terra Kft.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.