Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »A Nyugati pályaudvar–Városliget-elágazás vonalszakasz átépítése
Összefoglalás
Az átépítés során több szakma munkavégzésének időbeli szakaszolása és elhatárolása a kivitelező jól összehangolt munkájának, a napi szintű egyeztetések és rendszeres koordinációk eredményeként valósulhatott meg. Az előkészítés alaposságát mutatja, hogy az ütemterv mindvégig tartható volt, vágányzártúllépés, az építési fázisok felborulása, torlódása nélkül.
Cikkünk írásakor, szeptember 4-én 12.00 órakor a Nyugati pályaudvar–Városliget-elágazás bal vágányára a forgalomba helyezéskor bevezetett 40 km/h technológiai lassúmenetet feloldották. A beruházás ezen a napon érte el a kitűzött célját, ettől kezdve a megengedett sebesség a Nyugati pályaudvar–Városliget-elágazás között 80 km/h. Bízunk abban, hogy ennek hatása hamarosan érzékelhető lesz a vonal menetrendszerűségének javulásában és a zavarérzékenység csökkenésében.
E cikkel a projekt bemutatásán túl célunk a köszönetnyilvánítás is, amely egyaránt illeti a feltételeket biztosító és az alapvető döntéseket meghozó felsővezetést, a generálkivitelező MÁV FKG Kft.-t, valamennyi alvállalkozót, a lebonyolítást végző BLI és budapesti MLI kollégáit, valamint a Budapesti Területi Igazgatóság és az alá tartozó forgalmi, TEB, ingatlan- és pályafenntartási főnökségek, szakaszok valamennyi munkatársát, akik a beruházás üzemeltetői oldalról való kiszolgálását mintaszerűen látták el.
(Fotók, térképek: Török Gergely)
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.