Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Dr. Horváth Csaba Sándor
Dr. Horváth Csaba Sándor történész felsőfokú tanulmányait a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskolán folytatta, majd Budapesten az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végzett német–történelem szakon. Az ELTE Történettudományi Doktori Iskolájának „Atelier” Európai Társadalomtörténet és Historiográfia Doktori Programjában 2015-ben sikeresen védte meg doktori disszertációját. Fő kutatási területe a közlekedés- ezen belül is a vasúttörténet, vasútépítés-történet, a vasút gazdasági és társadalmi hatásai, az északnyugat-dunántúli térség egyes helyiérdekű vasútjainak története. 2008-tól a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán dolgozott, majd 2016-tól a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar Bölcsészettudományi és Humánerőforrás-fejlesztési Tanszékének adjunktusa. 2017-ben és 2019-ben is elnyerte a Közlekedéstudományi Egyesület Czére Béla-díját. 2015-től az Országos Vasúttörténeti Konferencia-sorozat egyik főszervezője. Tagja a Nemzetközi Vasúttörténeti Társaságnak.
nyomtatásA Sínek Világa folyóiratban 2006 után megjelent cikkei
-
2019 / 3. számA XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (1. rész) – Herceghalom
-
2019 / 4. számA XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (2. rész) – Herceghalom, Torbágy
-
2019 /A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (3. rész) – Paládicspuszta
-
2019 /A XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (4. rész) – Mende
-
2020 / 1. számA XX. század legnagyobb magyar vasúti katasztrófái (5. rész) – Kecskemét, Pörböly