A cikk szerzője:

Hangya Éva Zsuzsanna projektmenedzser
MÁV Zrt.

Pálinkás Ferenc kiemelt tervezőmérnök
MÁV Zrt.

Keleti-utascentrum

Szerte a világban a vasút reneszánszának vagyunk tanúi: az Európai Unió és a magyar kormány is a vasutat jelölte meg a közösségi közlekedés alapjaként. A legfenntarthatóbb közlekedési módként a versenyképes vasút valós alternatívája az egyéb közösségi ágaknak, amelyekhez a vasútnak harmonikusan kell kapcsolódnia. A MÁV a felgyorsult világgal lépést tartva az utasok igényeit kielégítő szolgáltató vállalattá szeretne válni. Nemzeti vasúttársaságként több mint 150 éve áll az állampolgárok szolgálatában, tradíciójára építve szeretné az állandóságot, a biztonságot, a megbízhatóságot jelenteni. Ezért szükség van a megújulásra, hogy megjelenése és szolgáltatásai méltóvá váljanak a nemzethez és az európai normákhoz.


A fentiek miatt az utascentrum ügyfélterét a jelenlegi, aluljárószinti pénztárak és azok előtti terület felhasználásával alakítottuk ki, a kapcsolódó háttérterületekkel, amelyek az „A” épülettömb pincéjében és a „B” épülettömb tetőterének egy részében helyezkednek el.

3. ábra. Ügyféltéri látványterv – barna4. ábra. Peronszinti felvonó
A csarnoktérbe felvezető meglévő lépcsőkarokat befogadó födémnyílás egy részét járható üvegfödémmel fedtük (1. ábra), így hoztuk létre az alsó szint belső, ügyfélforgalmi tereit, ezáltal megnöveltük a földszinti kijelzők előtti várakozóhelyet is.
Az utascentrum ügyféltérből és munkatérből áll. A munkatér kilenc pénztár- és két ügyfélszolgálati pultot tartalmaz, az egyik pult akadálymentes kialakítással készül. Az ügyféltérben várakozóhelyet, gyereksarkot, önkiszolgálópultot, sorszámhúzó automatát, utastájékoztatást az induló-érkező vonatokról és egy szolgáltatás-értékesítési irodát alakítottunk ki (2., 3. ábra). Az ügyféltérhez kapcsolódnak a háttérirodák és kiszolgálóterület, amely korszerű munkakörülményeket biztosít az ott dolgozóknak is. A pinceszintre végleges építészeti terek, illetve gépészeti, erősáramú és távközlési rendszerek kerülnek, a felépítményben, a tetőtérben és tetőfelületen, ideiglenes jelleggel, a szükséges gépészeti elemek. Megformálásuknál törekedtünk a minimális építészeti beavatkozásra, mind akusztikai, mind esztétikai szempontból a legkevésbé zavaró, beavatkozó megoldásra, figyelembe véve a helyi építési szabályzatban előírtakat.

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2021 / 3. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©