Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Keleti-utascentrum
Az utascentrum előtti fogadótér is megújul építészeti megjelenésében, és az akadálymentesítés korszerű eszközeit alkalmazva, duplex felvonó és két mozgólépcső beépítésével (4. ábra), továbbá az utasok komfortját növelendő jegykiadó automatákat, automata csomagmegörzőt és modern utcabútorokat helyeztünk el. A metró felől érkezők megújult padlóburkolattal, fém álmennyezettel, integrált világítástechnikával és utastájékoztatással felszerelt előtérbe jutnak, amelyet a megnövelt szélességű akadálymentes rámpán és felújított előlépcsőn keresztül érhetnek el (5.-6. ábra). Külön beruházásban megújul a szomszédos utasforgalmi vécécsoport is.
Belsőépítészeti kialakítás
A közönségforgalmi terület meghatározó eleme a meglévő oszlopok által közrefogott üvegfödém, amely a csarnokból engedi be a fényt az utascentrumba. A bejárattól balra eső fal végig üvegezett, a szolgáltatás-értékesítő iroda szintén üvegfallal leválasztott. Az utascentrumban ügyfélhívó rendszer működik. Az ügyfélirányító kijelzők a pilléreken kapnak helyet süllyesztett kivitelben, valamint a szolgáltatás-értékesítő iroda ajtaja melletti üvegfalba integrálva. Az utastájékoztatás három 55" képátlójú monitorral lesz megoldva, amelyek közül kettő a jegypénztárak felett, az üvegfödém alatti függőleges falszakaszon lesz elhelyezve, egy pedig ezekkel szemben. A jegypénztárak és az információspultok nyitott rendszerűek, tehát az utas és az értékesítő között nincs fizikai akadály. Megjelenésüket az utasforgalmi terület felől meghatározza a hosszú folyamatos pult, amely összeköti és egybefogja az egyes pénztárakat. Ez a folyamatosság egy helyen, középen, az akadálymentes pultnál szakad meg, ahol a kerekesszékes elérhetőség miatt alacsonyabban lesz. A padlóburkolat az aluljáró szürkekő burkolatának a folytatása, a függönyfalak tartószerkezetei szürke színűek. Az álmennyezetek fehér színűek, amelybe némi változatosságot hoz az akusztikai álmennyezet perforációja. A felmenő szerkezetek nagyrészt szintén fehér színűek, de itt hangsúlyos kivétel a pultok mögötti arculati fal, amely textilanyagú és a MÁV alapszínét képező kék egy speciális árnyalatát kapja. Az arculati fal a Texaa cég akusztikai falpaneljéből épül fel, amelyre arculati elemek lesznek elhelyezve.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.