Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Magyarországi kisvasutak (7. rész) – Az Almamelléki Erdei Vasút
A vonalon épített nagyobb hidak adatait a 2. táblázatban foglaltuk össze. A hidakról készült felvételek az 4–7. ábrán láthatók.
A fával rakott szerelvényeket kezdetben lovak vontatták Almamellék állomásra, ahonnan átrakás után az árut továbbszállították nagyvasúton az ország különböző területeire. A fán kívül a németlukafai hamuzsírégető boksák és üveghuták termékeit, mezőgazdasági terményeket is szállítottak a kisvasúton. A báró Sasréten népiskolát alapított, ahova a környék iskolás gyerekei a kisvasúton jutottak el. A kisvasút fénykorában a lukafai és sasréti fővonalak mellett több kiágazó mellékvonal is működött, mint a clotz-gödri és a kis-terecsenyi szárny. A lukafai elágazás a 8. ábrán látható. A vonalon található nagyobb műtárgy a 9. ábrán bemutatott közúti felüljáró.
A kisvasút 1945-ben állami tulajdonba került, azóta az üzemeltetője a Mecseki Erdészeti Zrt., illetve jogelődei. A lóvontatás egészen 1955-ig fennmaradt, akkor egy Hofher mozdony állt szolgálatba. A vasúton 1961 óta folyik menetrend szerinti személyszállítás, a szerelvények tavasztól őszig hétvégén közlekednek (lásd Hivalatos vasúti menetrend, a 308-as menetrendi mező).
Irodalomjegyzék
- www.mecsekerdo.hu
- Felmérési tervdokumentáció hatósági engedélyezéshez 2011. K&K 2006 Tanácsadó és Tervező Kft.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.