Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Magyarországi kisvasutak (7. rész) – Az Almamelléki Erdei Vasút
Almamellék és környékének gazdálkodási és termelési viszonyai az elmúlt 100 évben jelentősen megváltoztak, ezért a kisvasút hálózata sokszor módosult, leágazások, vonalkorrekciók és bontások történtek. A kisvasút sorsát megpecsételte, hogy a MÁV 1976. december 31-én megszüntette a Kaposvár–Szigetvár vonalat, ezzel a kisvasút szállítási szempontból a környezetétől elszigetelődött. Az addigi tevékenység gerincét képező faanyagszállítás 1991-ben végleg megszűnt.
Ma a közlekedés csak a 6 km hosszú sasréti fővonalon és az 1,4 km hosszú lukafai mellékvonalon folyik. A faanyagszállítás megszűnte után az üzemeltető figyelme fokozatosan a személyszállítási lehetőségekre irányult, hogy megpróbálja kiaknázni a turizmusban rejlő lehetőségeket. 1994-ben Almamellék állomáson két mozdonyszínt építettek. A mozdonyszínt előtti vágányhálózat érdekessége az országban egyetlen 600 mm nyomtávolság átszelési kitérő, melyet a 10–11. ábrán mutatunk be. A következő évben (1995) Sasréten és Almamelléken esőbeállók létesültek. A síneket folyamatosan 9 és 14 kg-osokra cserélték.
Irodalomjegyzék
- www.mecsekerdo.hu
- Felmérési tervdokumentáció hatósági engedélyezéshez 2011. K&K 2006 Tanácsadó és Tervező Kft.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.