Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Magyarországi kisvasutak (7. rész) – Az Almamelléki Erdei Vasút
A kisvasút üzemeltetője a leromlott állapotú Almamellék vasútállomást megvásárolta, és 2001-ben felújította. Az épületben jelenleg az Erdei Vasút Múzeum működik, ahol a látogatók a környék élővilágával és a századelő erdőgazdálkodásával ismerkedhetnek meg. A ház melletti 200 éves ősbükkös a megye legöregebb erdeje, melyet a benne kanyargó tanösvény és kiépített források tesznek még izgalmasabbá (12. ábra).
A kisvasúti forgalmat 1965-ig fahidakon vezették át a vízfolyásokon, majd ezeket folyamatosan átépítették vasbeton teknőhidakra és betonátereszekre (talpas úti csövekre) (lásd 2. táblázat).
Csőátereszek: összesen 26 db beton, talpas úti cső 0,4; 0,5; 0,6 m-es nyílással.
Nyílt áteresz: összesen 13 db 0,3 × 0,4 m méretben.
A vonalon 12+00 hm szelvényben 1 db közúti felüljáró épült, amelyen az Almamellék–Ibafa közötti bekötőút megy keresztül. A közúti felüljáró előre gyártott vasbeton gerenda híd. Szabad nyílása 4,8 m, a nyílás magassága 3,25 m, a híd szélessége 8,1 m. A keresztezés szöge 90o (9. ábra). További képek a kisvasútról (10–11. ábrák).
Irodalomjegyzék
- www.mecsekerdo.hu
- Felmérési tervdokumentáció hatósági engedélyezéshez 2011. K&K 2006 Tanácsadó és Tervező Kft.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.