Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Nagyfolyami vasúti hidak alépítményei (1. rész) – Jellemző alépítményi hibák
Magyarország vasútvonalainak átjárhatósága szempontjából kiemelt stratégiai jelentőségűek a Duna- és a Tisza-hidak. A nagyfolyami jelleg miatt általánosságban a 65–120 m támaszközű hidak koros alépítményei, eltakart alaptestei fokozott figyelmet és adott esetben megelőző beavatkozásokat igényelnek. A meghibásodás javításának tervezése, a megfelelő műszaki tartalom megválasztása céljából elengedhetetlen a jellemző hibák ismerete, illetve hasznos lehet a már elvégzett beavatkozások összefoglalása, értékelése. Ennek érdekében a Vasutak Együttműködési Szervezete, az OSZZSD V. Infrastruktúra és Jármű Bizottság 2015. évi, Alépítmény és műtárgyak című szakértői értekezletére készített információs anyag alapján összeállított cikksorozat első része a nagyfolyami hidak jellemző meghibásodásait, hibáit foglalja össze.
Az algyői Tisza-híd alépítményének statikai hiányossága
A teherbírási kérdések esetében a diagnosztikai vizsgálatokon felül statikai számítások is szükségesek a megfelelőség igazolására, illetve a nem megfelelőség kimutatására.
Az algyői Tisza-híd (6. ábra) 1900–1901-ben épült alépítményei eredetileg kéttámaszú tartók sorozatát támasztották alá (7. ábra). Az ártéri szerkezet 1976-ban elvégzett átépítése keretében mindkét oldalra folytatólagos többtámaszú rácsos szerkezetek épültek be.
A vízszintes erőket a IV. és a VI. számú pilléren elhelyezett fix saruk vették fel, az ezekhez tartozó hatásszakaszhosszak így 252,30 illetve 209,92 m-re nőttek.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!