Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Székesfehérvár vasútállomás átépítése
Vágányok és kitérők építése
1. fázis
Az Aszalvölgyi árok műtárgyának I. ütemben történő felújítására került sor. A műtárgy felújításához ideiglenesen a műtárgy felett lévő kitérőket és vágányrészeket el kellett bontani. A műtárgy felújítása után a kibontott vágányrészek és kitérők kisebb módosítással visszaépültek, mivel a XV. sz. vágány vonatfogadó fővágánnyá épült át. A kitérők visszaépítése előtt szórványos váltófacseréket is el kellett végezni. Ebben a fázisban kellett elbontani a már feleslegessé vált gurítódombot, a szögtámfalaival együtt (16. kép). Helyére síktolatásra alkalmas felhúzó-, kihúzó- és bejáróvágányok épültek.
2. fázis
Ebben a fázisban épültek át a IX. sz. vágány és a tehervonati vágányok (X.–XV. sz. vágányok), a vágánykapcsolatokkal együtt (17. kép). A fázisban átépültek még a XXX. és XXXI. sz. vágányok, valamint a gázolajfeladóhoz vezető vágányok.
A X. és a XIII. sz. vágányoknál ebben a fázisban csak az alépítmény kialakítására, szivárgó építésére és az alsó ágyazat beépítésére került sor, mivel a vágányok helyére épültek az ideiglenes sk +30 cm magas utasperonok. Az alsó ágyazat tisztaságának védelmére műszaki textíliát terítettek le az alsó ágyazatra, és erre került a peronok feltöltő anyaga.
Ebben a fázisban folytatódott az Aszalvölgyi árok műtárgyának felújítása (II. ütem), és elkezdődött a Széchenyi úti, valamint a Hosszúsétatéri műtárgyak felújítása.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.