Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új vasúti híd épül a Tiszán
Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.
Amikor a konferencia résztvevői Debrecen felé tartva megnézhették a különvonat ablakából a munkálatokat, láthatták a folyóban épülő segédjármokat (1. ábra) és a meglévő híd bontóállványra kihúzásának előkészületeit a mederben, a bal vágányba kerülő szerkezet hosszirányú behúzását a meder fölé (2. ábra), továbbá az új jobbvágányú szerkezet szerelését a szerelőtéren. Az előkészítési munkák idején a bal vágányt lezárták, és az ideiglenesen létesített Millér állomás és Szajol között csak a jobb vágányon közlekedtek a vonatok.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!