A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Új vasúti híd épül a Tiszán

Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.

 

Ez idő alatt megkezdődött a jobb vágány ártéri hídjainak a korrózióvédelme (3. ábra), az alépítmények erősítése (4. ábra) és a bal vágány ártéri szerkezeteinek végleges vágánytengelybe kihúzása (5. ábra), valamint megerősítése (6. ábra). Ezzel párhuzamosan a tiszai árvizek zavartalan levezetésére új műtárgyak épülnek a Tisza és Szajol állomás között (7. ábra).

4. ábra.  Az alépítmények megerősítése5. ábra.  A forgalomból kizárt bal vágány ártéri szer­kezetek ki­húzása az új vágánytengelybe6. ábra. A megmaradó ártéri szerkezetek megerősítése
Egy hónap elteltével jelentős szakaszához ért a hídépítés. Október 5-én éjfélkor Szolnok és Szajol között lezárták a jobb vágányt is, a teljes vágányzár miatt az utasokat vonatpóltó buszokon szállították. Egyes nemzetközi vonatok kerülő útirányon közlekedtek.

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234Következő »
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2014 / 5. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©