Rovatok 2015-től
Rovatok
- Bemutatkozás »
- Fejlesztés beruházás »
- Informatika »
- Korszerűsítés »
- Környezetvédelem »
- Közlekedésbiztonság »
- Közlekedéstörténet »
- Kutatás »
- Megemlékezés »
- Méréstechnika »
- Mérnöki ismeretek »
- Minőségbiztosítás »
- Szabályzatok »
- Technológia »
- Egyéb »
Szerzői segédlet
A Sínek Világa folyóirat szerzőinek összeállított szempontok és segédlet.
Tovább »Új vasúti híd épül a Tiszán
Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.
Ez idő alatt megkezdődött a jobb vágány ártéri hídjainak a korrózióvédelme (3. ábra), az alépítmények erősítése (4. ábra) és a bal vágány ártéri szerkezeteinek végleges vágánytengelybe kihúzása (5. ábra), valamint megerősítése (6. ábra). Ezzel párhuzamosan a tiszai árvizek zavartalan levezetésére új műtárgyak épülnek a Tisza és Szajol állomás között (7. ábra).
Egy hónap elteltével jelentős szakaszához ért a hídépítés. Október 5-én éjfélkor Szolnok és Szajol között lezárták a jobb vágányt is, a teljes vágányzár miatt az utasokat vonatpóltó buszokon szállították. Egyes nemzetközi vonatok kerülő útirányon közlekedtek.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!