A cikk szerzője:

Vörös József okleveles építőmérnök, ny. mérnök főtanácsos

Új vasúti híd épül a Tiszán

Nem olyan régen, szeptember 3-án indult a különvonat Budapest-Nyugati pályaudvarról a XVI. Pályafenntartási Konferencia résztvevőivel Debrecenbe. A szerelvény a szolnoki Tisza-hídon lassított, hogy az utazók megtekinthessék az építés alatt álló vasúti hidat, amely Magyarország második legnagyobb és legforgalmasabb vasúti hídja, szerepe a hazai és nemzetközi forgalomban jelentős. A régi kétvágányú acélszerkezet helyére új, kétszer egyvágányú híd épül, és egyúttal megerősítik az ártéri szerkezeteket is. A most átépülő és az új hídszerkezetek már megfelelnek az Eurocode előírásainak, és 160 km/h sebesség elérését teszik lehetővé.

 

Ezután azonnal hozzáláttak az új hídszerkezet behúzó pályájának előkészítéséhez (10. ábra), és még aznap a helyére került az új bal vágány mederhíd szerkezet (11. ábra).

10. ábra.   Az új hídszerkezet bal vágánytengelybe húzásának előkészületei

11. ábra.  Helyére került az új híd

A pályaépítők és a társszolgálatok (felsővezeték-, biztosítóberendezés- és táv­köz­lőszerelők) is derekas munkát végeztek, hogy megteremtsék az október 10-ére tervezett próbaterhelés feltételeit. A sikeres próbaterhelés (12. ábra) a hidak megfelelőségét és forgalomra alkalmasságát igazolta, így 11-én az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás befejeződött, és a forgalom a Millér állomás és Szajol között a bal vágányon az új, illetve átépült hidakon 12-én 00 órakor megindult.

12. ábra.  Az új ártéri híd próbaterhelése

Gratulálunk a jól szervezett, rendkívüli odafigyelést és erőfeszítést igénylő munkához.

A cikk folytatódik, lapozás:« Előző1234
A teljes cikket megtalálja a folyóirat 2014 / 5. számában.
Ha szeretne rendszeresen hozzájutni a legfrisebb számokhoz, fizessen elő a folyóiratra.
A hozzászólások megtekintéséhez vagy új hozzászólás írásához be kell jelentkeznie!
Sínek Világa A Magyar Államvasútak Zrt. pálya és hídszakmai folyóirata
http://www.sinekvilaga.hu | ©